sandra sommarjobbar som receptionist:

Sandra: Titan Television?
Man: hej jag har en trädgård som behöver göras om, men jag fattar inte vem jag ska visa bilderna för.
Sandra: du ska maila dem till [email protected]
Man: var hittar jag den adressen, på tv4 hemsida?
Sandra: nej du får den av mig nu.
Man: ska jag skriva av den?
Sandra: ja det tycker jag låter som en bra idé.
mAN: Okej. hur var den?
Sandra: [email protected]
Man: vad är det för konstigt ord?
Sandra: det är trädgård utan prickar över å och ä, för det går inte att maila med de bokstäverna.
Man: jasså jaha, trädgård. t-r-ä-d-g-å-r-d.
Sandra: fast du måste skriva a istället för å och ä.
Man: jaha va? nej nu får du bokstavera.
Sandra: t r ä
Man: oj stopp! t... och sen?
Sandra: r a
Man: r.... och sen?
Sandra: a (och så vidare hela ordet)
Man: vad är det sen? är mailet slut där?
Sandra: nej senare är det ett @(at).
Man: ett vad?
Sandra: ett snabel-a.
Man: jaha och sen?
Sandra: titan.se
Man: punkt titan punkt se punkt?
Sandra: nej bara en punkt
Man: hur stavas titan?
Sandra: t
Man: vänta.. t... och sen?
Sandra: i (osv hela ordet)
Man: okej nu tror jag att jag har adressen!
punkt tradgard punkt snabel-a titan punkt se
Sandra: nej det är bara en punkt och det är punkt se.
Man: jaha okej. vad ska jag göra med den här adressen då?

Kommentarer:
Postat av: Putte

Hur trög får man vara?

hehehe...
//P

Postat av: Timtirill

Great site. Good info

2009-07-28 @ 10:01:27
URL: http://timtirill.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits