big kjolproblem.

Jag är så sjukt trött på min garderob.
Jag vill bara se ut såhär nu (minus huvudbonad):



Det är helt sjukt.
Idag var jag på H&M, Topshop, Zara, NK, Mrs H, Filippa K  och Acne. Ingen har en minikjol med hög midja.
Ingen.
Jag vet att jag har frågat förut, men jag ber er verkligen fundera nu.
Vart kan man köpa en kjol som är så kort att man knappt kan luta sig framåt och som är hög som sjutton.

Please.

(ps. i second hand affären cattis på hörnet linnégatan-jungfrugatan ligger det ett par vita ray ban wayfarers i fönstret. om någon är sugen alltså)

Kommentarer:
Postat av: Jennie

Har du kollat ASOS hemsida?

Postat av: Alexandra

jag hade nog bett någon sy upp en istället, så får du den precis som du vill, behöver inte bli jättedyrt.

2007-04-28 @ 19:02:54
Postat av: natalia

hej

fan ja bor i milano o har letat efter ett par vita wayfarers sjukt länge ....finns ingen möjlighet att skicka över pengar till dej o få dem skickade???

pliiiiiiiiiiiisss think about it!!!!

2007-04-28 @ 19:12:24
Postat av: natalia

hej

fan ja bor i milano o har letat efter ett par vita wayfarers sjukt länge ....finns ingen möjlighet att skicka över pengar till dej o få dem skickade???

pliiiiiiiiiiiisss think about it!!!!

2007-04-28 @ 19:15:11
Postat av: Anonym

ett par ray ban wayfarers hade inte varit fel, synd att man inte bor i stockholm. En mini kjol hade jag inte heller tackat nej till, jag har faktiskt en mini kjol från filippa-k från förra årets kolluktion. Den är inte lika rolig som dem på bilderna, men man får klä upp den.

2007-04-28 @ 19:34:16
Postat av: Isa

jag sydde om min tråkiga knälånga kjol med hög midja till en kortkort med hög midja själv och det blev riktigt snyggt :)

2007-04-28 @ 19:44:31
Postat av: fia

http://shecity.tjejsajten.se/blogs/35319/livet-aer-en-fest.htm#WriteComment

2007-04-28 @ 20:10:08
Postat av: Sandra

Barnavdelningen på Zara! Då köper man en och har den högt i midjan + att den blir kort! :-D

2007-04-28 @ 20:57:10
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Sophie

Ida Sjöstedt har en fin med knappar längs fram, som en sjömanskjol. jag är kort och på mig satt den kort och högt i midjan, det är resår i midjan. Finns i svart och jeans..
Lycka till!

2007-04-28 @ 23:37:33
Postat av: Nathalie

säg till om du hittar en sån kjol!

2007-04-29 @ 12:08:49
URL: http://www.nenneblogg.blogg.se
Postat av: Sara

Jag skulle också tipsa om att sy en själv.. siden tyg, och så ritar man bara upp. kom ihåg att om du vill ha paper-bag så löns det att göra linningen lika vid som nederkanten så får du ordentligt med skrynkel!
annars måste jag bara säga att jag gillar din blogg så mycket! du skriver så fint blandat, och det känns helt ungefär som att läsa en nära väns dagbok. i ett sammelsurium av usla "stil"bloggar är du en av mina favoriter!

2007-04-29 @ 16:06:50
Postat av: BENJAMIN LE TERRIBLE

Hej,
det här har egentligen inte med kjolen att göra alls, men vet du vad typsnittet heter som är använt till marc jacobs loggan?
Jag vet att du älskar honom och tänkte att du kanske visste.
Tack på förhand.

2007-04-29 @ 16:16:53
URL: http://eyeswide-shut.blogspot.com
Postat av: Simone

du kan ju alltid sy en själv?
eller om du känner att du inte är så skillad på symaskin kan du ju be någon annan som kan sy sy åt dig?
älskar din blogg.

2007-04-29 @ 16:44:23
URL: http://tuittu.webblogg.se/
Postat av: Charlotta

På MQ finns det faktiskt en i svart lite frasigt material. Det är inte paperbagwaist utan mer hög till någonstans under revbenen, utställd och kort-kort.

2007-04-29 @ 17:15:59
URL: http://www.charlottatyckeratt.blogspot.com
Postat av: sandra

jennie - oh det har jag. no luck..

alexandra - jag syr som en kratta så då måste jag gå till en skräddare. men det kanske är en bra idé ändå.

natalia - oh men de kan ju vara så fel ändå, storlek och sånt där eller?

isa - jag kanske har någon tråkig knälång kjol i garderoben som jag får leta upp då :)

fia - tack för tipset, men inte riktigt min stil!

sandra - ska kolla in!

sophie - låter sjukt fint.

nathalie - i will!

sara - ja jag ska nog låta någon sy upp en. det verkar vara det enda alternativet! och tack så rysligt mycket :)

benjamin le terrible - tyvärr vet jag inte, men antagligen har de "byggt" det själva utifrån ett klassiskt typsnitt. googla!

simone - ja jag får fasiken be en skräddare! tack ;)

charlotta - oh ska kolla.

2007-04-29 @ 17:27:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits