hejdå twiggy.

Jag har fått en antigullighetssväng. Jag är så trött på alla klänningar, alla snälla kragar och rosa färger.
Och jag menar det här är jag - en garderob enbart fylld av saker med stora knappar och flickiga former.
Men man blir så trött när samtliga på stan går runt i sextiotalskappor, a-linjeklänningar och tjocka svarta strumpbyxor.
Det får mig att vilja gå och köpa ett par jeans och dra på mig en t-shirt och slänga alla mina hårspännen.
Jag hoppas det går över för annars måste jag köpa en helt ny garderob. Jag har inte ett enda baslinne - men kanske en mijon små blusar med runda kragar.
Suck alltså.


Kommentarer:
Postat av: claudie

Mig händer det hela tiden att jag vill göra om min stil från grunden, så jag har svårt att köpa saker för sen får jag dåligt samvete om det bara blir liggande i någon låda...

2007-04-01 @ 21:45:56
Postat av: clara

åh. jag vet. helt plötsligt vill jag känna mig lite rockig eller nått! Klänning känns inte längre som jag helt och fullt. Identitetskris under upptågande?

Postat av: Anonym

Sälj lite av dina kläder på tradera/blocket och köp lite nytt? :)

2007-04-01 @ 22:06:52
Postat av: matilda

för mej blir de prcis likadant, helt plötsligt vill jag inte ha den stilen jag har och jag vill ha något helt annat isället. Ibland blir jag så trött på allt flickigt och vill hellre ha rockig stil. sen vill jag hellre ha hiphop/street stil.. skitjobbigt! men nu tror jag att jag vet ungefär vad jag vill ha för stil och så ;) hoppas de fixar sej för dej :D

2007-04-02 @ 00:24:38
URL: http://elinmatilda.blogspot.com
Postat av: Mimo

Jag tror att det går över. Vi har alla sådana perioder!

2007-04-02 @ 00:28:05
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: stasia

men höredu, sådär underbart söta, fina människor, i söta blusar med runda kragar, och klänningar och med fina hårspännen som du behövs. heja sandra. den sötaste av de alla!

2007-04-02 @ 01:35:53
URL: http://howtowalkinhighheels.blogspot.com
Postat av: masha

OJ! :O

2007-04-02 @ 10:12:00
Postat av: anna K

jaa, alla har börjat ha klänningar och sådant men du sticker ut ändå! om jag skulle se dig på stan skulle jag tänka "woooow, jävlar vad snygga kläder", och det tänker jag ju inte när jag ser vem som helst i klänning!

2007-04-02 @ 12:10:05
URL: http://annakkk.blogspot.com
Postat av: teaa

men vad trist. jag trodde att din klädstil betydde något för dig. att det inte handlade om att vara unik.

och du, en van klänning/kjolbärare strålar mer än en ovan som följer modet!

2007-04-02 @ 13:23:36
Postat av: sandra

det går över! jag är som du en sån flicka som aldrig aldrig bär byxor, utan har en garderob fylld av gulliga toppar, kjolar och klänningar och älskar rosa, diadem, färgade strumpbyxor, saker med rosetter och hjärtan på, ja allting sött och gulligt och flickaktigt. men jag fick också en sån period för ett tag sen när jag nästan kräktes på allt sött, som tur var hade jag iallafall ett par jeans hemma i garderoben och lite rockiga svarta saker som jag kunde dra på mig. sen gick det över på en vecka och klänningarna fick komma fram igen...

2007-04-02 @ 14:02:13
Postat av: ida

men tänk så fruktansvärt många som bara har baslinnen i garderoben! don't go there! jag satt precis och beundrade din lilla ett-år-i-miniatyr-grej och tyckte att du var så söt. annars kan du göra som jag och bli fruktansvärt schizofren och bara äga plagg som inte matchar, varken i stil eller färg eller nånting.

2007-04-02 @ 15:29:20
URL: http://www.idaida.net
Postat av: Sophie

Oj, skulle nog nästan vilja kalla det där för en identitetskris!;) Söta små klänningar är ju sååå du! Samtidigt kan jag förstå dina känslor kring det modet, eftersom nästa alla går runt med sin a-linjeformade klänningar. Själv spyr jag nästan på det modet vid det här laget! Alla butiker spottar ut a-linjeformade klänningar som om de vore vita bomullstrosor! (Skum liknelse, men jag hoppas att du förstår vad jag menar!:) Det finns liksom ingen känsla bakomdet hela längre, bara massproduktion!:( Hoppas du snart hittar tillbaka till dig själv!:)
Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-04-02 @ 15:47:35
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: nathalie

ehhh va vaddå? jag har ju typ klänningar, sen löst sittande t-shirtar m tights o skinnopaj till, sen en annan dag jeans o linne.. o man måste ha olika stil för att inte tröttna (eller iaf jag) men egentligen även om ja tycker ja har olika funky stilar så e det alltid ngt som e typiskt "nathalie" om du förstår vad jag menar? inte för att ja alltid ser det men andra säger det, så ja tänker till o ja det stämmer m mina vänner. så go funky baby! me likie, sjukt snyggt med stor t-shirt o en marc jacbos väska hot! puss!

2007-04-02 @ 19:48:30
Postat av: sandy

claudie - tradera!

clara - å jag hopppas inte! :/

anonym - men jag älskar ju alla mina små klänningar som jag har hittat på konstiga små affärer i paris och på ebay...

matilda - oh jag hoppas oxå det! :)

mimo - hoppas du har rätt! <3

stasia - taack gullis!!

masha - i know!

anna k - oh va sött tack!

teaa - jamen det är klart min klädstil betyder nåt för mig. men det är ju oxå klart att det blir lite trist när a-linjeklänningar äter upp hela h&m.

sandra - men å du kanske har rätt! jag kräks lite i en vecka och sen går det kanske över.

ida - tack för fina komplimangen!!

sophie - "Alla butiker spottar ut a-linjeformade klänningar som om de vore vita bomullstrosor!" bästa citatet ever! vi får se om min identiteskris går över :) annars får jag ha stora shoppingdagen haha.

nathalie - jag vet sötis. du får göra om mig för en kväll <3

2007-04-02 @ 20:22:18
URL: http://www.niotillfem.blogg.se
Postat av: sandra


stasia - taack gullis!!

masha - i know!

anna k - oh va sött tack!

teaa - jamen det är klart min klädstil betyder nåt för mig. men det är ju oxå klart att det blir lite trist när a-linjeklänningar äter upp hela h&m.

sandra - men å du kanske har rätt! jag kräks lite i en vecka och sen går det kanske över.

ida - tack för fina komplimangen!!

sophie - "Alla butiker spottar ut a-linjeformade klänningar som om de vore vita bomullstrosor!" bästa citatet ever! vi får se om min identiteskris går över :) annars får jag ha stora shoppingdagen haha.

nathalie - jag vet sötis. du får göra om mig för en kväll <3

2007-04-02 @ 20:24:17
URL: http://www.niotillfem.blogg.se
Postat av: hannah

rocksandy. groovy.

2007-04-02 @ 20:34:13
URL: http://hannahbergs.blogg.se
Postat av: Nora

Jag förstår verkligen att DU känner så! Det verkar ju vara din stil liksom, och hur kul är det då att det är just en egens stil som blir tredig?!

2007-04-03 @ 20:06:12
URL: http://aife.webblogg.se
Postat av: sandra

Nora - jamen exakt!!

2007-04-03 @ 22:35:34
URL: http://niotillfem.blogg.se
Postat av: Katarina

Vad du än gör:
Sälj inte din fantastiska garderob, du kommer ångra dig hela ditt liv!
(Även om jag gärna hade budat hem det från Tradera ;)

2007-04-05 @ 12:11:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits