kvartar, dammtussar och juni, juli augusti.

Jag gillar när allt i sin ordning. Man kan inte riktigt tro det.
Jag är en sån som alltid tappar besticken i golvet och säger "ojdå". Jag är också en sån som kan ramla in i människor när jag är full och en sån som somnar på lektionerna.
Men jag har ett schemalagt huvud, nästan som ett ticks.
Ett exempel; kvart-uppdelning.
På morgonen går jag upp halv åtta. Då går jag in i köket och sätter på ett ägg.
Medan ägget kokar duschar jag i exakt en kvart.
Sen går jag in i köket och då är ägget klart. Därefter väljer jag kläder och klär på mig i en kvart. Därefter äter jag frukost (alltid två knäckebröd, alltid te, alltid ägg) i en kvart. Sminkar mig i en kvart. Går till skolan.
Det är aldrig något som tar längre än en kvart aldrig.
Jag sparar allt som är värt att spara i olika lådor. Jag klistrar in alla foton i fotoalbum och skriver dag och år och ibland tid. Jag vet vad jag har gjort varje dag sen 1 januari år 2000 för att jag har skrivit ner det.
Men nu.
Jag tror inte jag har ätit frukost på tre veckor. I min kyl står endast en möglig pesto och mina kläder ligger överallt i min lägenhet tillsammans med ett gäng dammtussar. Vid soffan står en öl från någon förfest i mars och under sängen vågar jag inte ens titta.
Ska det behöva vara såhär?
När i helvete mår man bättre och kan fortsätta med sitt vanliga liv där jag bara varit lite mörk under ögonen istället för en miljard ringar. Blir sommaren bättre? Blir man lycklig av blad på träden och parkhäng och efterfester med bad och hångel?
Jag kan inte ens styra upp mitt liv just nu. Jag har ingen tv och det finns ingen tid att köpa en. Jag kan inte tvätta för jag har inte fyra timmar över någonsin. Och på natten går det inte att sova för jag drömmer bara att jag blir våldtagen, mördad eller jagad.
Och vet ni.
Jag har inte ens någon lust att städa bort den där satans ölburken.

Kommentarer:
Postat av: Suzie

<3333

2007-04-22 @ 21:42:51
Postat av: johanna

hoppas att du mår bättre snart!

Postat av: Anonym

"It?s going to be okay
Summer is going to take the pain away"

det är vad jag tänker nu.
man får försöka att hålla ut ett tag
till antar jag.

2007-04-22 @ 22:00:01
URL: http://definitelyjosefine.blogg.se
Postat av: eva

Kanske finns det någon (en mamma, en vän?) som kan hjälpa dig att köpa en tv, som kan städa tillsammans med dig, kasta den mögliga peston? Ibland kan vi inte hålla oss själva helt vid liv; vi behöver nån som kan hjälpa till, som orkar hålla om och hålla ut.

2007-04-22 @ 22:09:56
Postat av: Anna

Jag måste säga att när jag läser detta inser att jag lever i halvtimmor. jag äter frukost en halvtimma, gör iordning mig en halvtimma, det tar en halvtimma för mig att ta mig till skolan o.s.v.
Och plugget är så fullspäckat av uppgifter att jag inte har tid att någonsin göra något för mig själv, ordna bland kläder eller städa. jag behöver en ny hårspray! jag har inte tid att köpa en.
Jag tror helt klart att det blir bättre till sommaren. Då kommer man ha tid. Mer tid i alla fall. Tills dess längtar jag efter kommande helg, varje vecka. och ja, hoppas att kommande halvtimma blir lite mindre stressig.

2007-04-22 @ 22:20:20
Postat av: sara

det blir bättre. det blir det.

2007-04-22 @ 23:06:48
Postat av: Jessica

Varför är Tobias och tvn borta?
Har jag missat något. Puh.

2007-04-22 @ 23:17:48
Postat av: Felicia

Jag är också en sån där rutinmänniska. Ibland så systematisk att jag blir irriterad på mig själv.

2007-04-23 @ 01:10:20
URL: http://charmingsaturday.blogg.se
Postat av: PrettyInPink

känner igen det där...& då hjälper ingenting, möjligtvis lite bra pop..

2007-04-23 @ 06:49:15
URL: http://www.PrettyInPink.blogg.se
Postat av: Titti

Eftersom jag vet vem och har jobbat med din mamma så kan jag bara känna, ta en dag med henne :) Städa lite mysa och ha en sådand dag som bara ni två kan ha. Shoppa en tv och prata fnissa o tanka energi!

Har man hamnat i den där cirkeln som du är i är det svårt att bryta den. Men sommaren hjälper till! Massor! Men inget är som en dag med sin mamma!

Hoppas att kvartarna kommer tillbaka ;)

2007-04-23 @ 08:05:30
Postat av: Sara

Äh, gräv inte ner dig i petitesser. Du får tänka såhär: ölburken som står där syboliserar ju iallafall att du haft kul NÅN gång. Och Peston att du ätit en god pasta NÅN gång. Dammtussarna får väl symbolisera att du inte städat NÅN gång- allstå haft alldeles för mycket roligt att göra för att hinna städa.

Man får försöka se det ljusa i saker och ting. Eller nåt i den stilen. Och med solen och sommaren, när man börjar få lite färg på kinderna och avnjuta en kall öl och lite bra musik på nån uteservering nånstans, kommer också glädjen. Promis!

2007-04-23 @ 10:12:18
URL: http://chives.blogg.se
Postat av: anders

"Freedom is just another word for nothing left to lose..." - Janis Joplin

2007-04-23 @ 10:56:19
Postat av: mira

Jag kommer o hjälper dig! de är bara o ringa...

2007-04-23 @ 11:35:35
Postat av: nathalie

honey jag är här, och imorgon blir det blåbärssmoothie ! puss

2007-04-23 @ 13:20:45
Postat av: Tove

Sådär får jag också ibland, när man inser att man inte har tid över för någonting rutinigt, städa tvätta, handla osv. Man har helt enkelt inte tid att ta hand om något, men ibland så är det helt ok, det behöver inte vara superstädat, frukostrutin och det är ok med skit i hörnet. För sen så helt plötsligt en dag så orkar man faktiskt ta tag i det och då försvinner den där ölburken.
PUSS

2007-04-23 @ 13:23:05
URL: http://www.toveback.blogg.se
Postat av: hilda

jobbog situation, men jag brukar bara börja med en liten sak ex. ölburken eller den mögliga peston, sen har man bra musik i bakgrunden så blir man glad och allt flyter på...och man får ta sig tid att rätta till sitt liv om det är värt det :) lycka till

2007-04-23 @ 18:23:27
Postat av: sandra

allihopa - tack för alla söta fina gulliga och snälla kommentarer.

2007-04-23 @ 19:31:57
URL: http://www.niotillfem.blogg.se
Postat av: Tobias

du kan få låna tv:n tills jag har någonstans att ställa den om du vill, även fast tvn kanske inte är det viktigaste så vet jag att du gillar dina såpor och modeller, du kan mitt nummer, kram

2007-04-23 @ 23:42:10
Postat av: masha

jag kan baka ett gäng rosa cupcakes åt dig, det kanske hjälper lite?

2007-04-24 @ 08:24:00
Postat av: sandra

masha - å det hjälper nog!

2007-04-24 @ 19:13:44
URL: http://www.niotillfem.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits