afrikaresan del. 3



Här kommer sista delen av Afrikaresan som jag gjorde december till januari.

Efter Kenya åkte vi till Tanzania i tre dagar. Min mamma bodde i Tanzania när hon var yngre och hade inte varit där på 35 år.
Vi åkte på en liten rundtur. Vi tittadehuset där hon bott som liten, var bästisarna bodde och vart skolan låg.
Det var spännande, så konstigt att min lilla mamma bott där.


Den var helt ENORM i verkligheten.


Jag och Mira



På marknaden.



Den här är så  fin tycker jag.



Min lillebror Gustaf köpte en fin snäcka.



Jag matchade mattan ^__^



Jag fick öroninflammation och fick det finaste pillrena.



Min bröder och jag.

C'est tout!

Kommentarer:
Postat av: nathalie

fin baddräkt! fina blommor. fantastisk bild på kvinnorna. nya marc jacbos glajjor?!? vill så ha sånna men ett stort MEN jag passar inte i dem :( puss

2007-03-15 @ 00:45:36
Postat av: Astrid

Fina bilder som alltid! Man riktigt ser hur varmt det ar... eller ja, det ser sadar stekhett ut! Och yes, mycket snygg baddrakt!

Postat av: masha

shit, jag är sjukt fascinerad av den där tusenfotingen. insekter for life. så länge det inte är bugs som bor i havregryn (dålig erfarenhet urk).

jag håller mig borta från de flesta bloggar nu för tiden. med din och några få andra som undantag. berätta gärna mer om de där nya böckerna du beställde från amazon (eller andra boktips). vore mycket trevligt.

2007-03-15 @ 10:25:25
Postat av: sandy

nathalie - tack så mycket! marc jacobs glasögonen är min styvsyster Miras. men visst är de heta.

astrid - tack! och ja, shit pomfritt, det var så sjukt varmt.

masha - jag försöker hålla mig borta från de flesta bloggar också. men jag tror att likheten kommer att försvinna snart, det kommer dö ut när hajpen om dagens outfit försvinner.
nya boktips kommer inom kort! just nu tragglar jag mig igenom Linda Skugges nya roman, den är så seg så jag dör. Men - alla böcker som man börjar läsa måste man ju läsa klart....

2007-03-15 @ 12:49:52
URL: http://niotilfem.blogg.se
Postat av: Cajsa

Fina bilder! Tänkte också tipsa om ett fint modereportage med en massa macarones och rosetter som jag nyss lagt upp i min blogg ; )

2007-03-15 @ 15:24:31
URL: http://cajsitadesign.blogspot.com
Postat av: anna

hej!
en helt annan fråga..har läst att du går berghs, funderar själv på att söka dit och undrar vad du tycker om skolan, är den värd pengarna?
sen tänkte jag fråga om du har en hemsida, eller om du vill visa dina prover du kom in på :)

tack/ Anna

2007-03-15 @ 21:37:39
Postat av: C

Alla dina bilder från Afrika har verkligen varit jättefina :)

2007-03-15 @ 21:51:53
URL: http://touche.webblogg.se
Postat av: anna

fina bilder!!

2007-03-18 @ 18:03:41
URL: http://aaccz.blogg.se
Postat av: Linnéa

Hej jag var i Kenya förra vintern! Vi var oxo på safari i Masai Mara, hälsade på masaier och bodde i tält. Sedan åkte vi till kuststaden Mombasa och hälsade på våra fadderbarn, när jag ser dina bilder från Kenya får jag sånna minnen tillbaka! Hoppas din resa var lika underbar som min. Kramar linnéa

2007-03-19 @ 09:24:59
Postat av: Cicci

Ser sjukt härligt ut! Hur kommer det sig att din mamma har vuxit upp i Tanzania? Min pappa är också uppvuxen i Afrika, Burundi, men vi har aldrig kunnat åka dit eftersom de alltid krigar där nu för tiden. Det närmaste man kommer är ju typ Kenya eller Tanzania! Trevlig helg :)!

2007-03-23 @ 14:32:52
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: sandy


cicci - min mamma var diplomatbarn, därför bodde4 hon ett par år i Tanzania! Trevlig helg! ^__^

2007-03-23 @ 16:53:52
URL: http://niotillfem.blogg.se
Postat av: Maximiliansigrid

Thank you for the informative website

2009-10-13 @ 11:27:31
URL: http://maximiliansigrid.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits