maaat.

Jag älskar matbloggar! Jag älskar att veta vad folk har ätit/ska äta/äter.
Jag har märkt att alla inte delar denna fascination. "Vaddå, det är ju bara massa mat"
I KNOW! Det är ju det som är så himla great.
För att hedra alla fina matbloggar förvandlas detta inlägg till just en matblogg.

Laga Sandras lördags-middag


Först så hackar vi lite charlottenlök, vitlök, zucchini och sparris.


Tomaterna ligger och väntar.


Stekpannan är redo (obs. kastrullen är inte smutsig. den är bränd)


Steker zucchinin, charlottenlök och vitlök. Kokar sparris och färsk pasta.


Tomaterna skärs under tiden.


Kräftstjärtar är det bästa jag vet.


Lägg upp allt som stekts och kokat på en tallrik.


På med kräftstjärtarna, tomaterna, pesto och lite dijonsenap. Klart!


mmmm....

Nu måste jag bara veta vad ni har ätit till middag!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Gillade inte du The Smiths..?

2007-03-31 @ 19:29:19
Postat av: sandra

Jag älskar the smiths!!!

Postat av: Astrid

Åh herremingud, jag har just ätit godaste (vegetariska, för det är både min mamma och jag) risotton! Med krämigt italienskt risottoris, sparris (gotta love the sparris), sockerärter, och stekt svamp, med lite vitt vin i, och lök, och jag dör igen bara jag tänker på hur gott det var, och sedan massa parmesan på topp!

Mat är typ det bästa jag vet också, åååh! Hela dagen känns bra bara jag tänker på nåt gott jag ska laga till middag!

2007-03-31 @ 19:47:20
URL: http://www.astridmjau.wordpress.com
Postat av: stasia

ser yammiyammi ut! sådär flashis mat lagade aldrig jag när jag var fattig student. haha :)

till middag? hm, igår käkade jag på cosi. då var det deras kanongoda ceasarsallad, och till efterrätt beställde vi in marschmalows fat, men tillhorande kex, choklad och eld till :) yammi!

2007-03-31 @ 20:31:26
URL: http://howtowalkinhighheels.blogspot.com
Postat av: Julia

Gud vad gott! Det ska jag prova göra någon dag framöver.
Jag åt rökt kalkon i tunna skivor med potatissallad och cumberlandsås. Till det sallad med fetaost såklart! :) Och vitlöksbröd!

(Älskar förresten din blogg, du är så söt och har jättefin stil!)

2007-03-31 @ 21:18:11
Postat av: Anna

Idag åt vi papardelle (bästa pastan!) med tomatsås, isbergssallad, tomat, gurka, purjolök, kidneybönor och sesam nuggets. Ganska gott.

2007-03-31 @ 22:17:39
Postat av: Anonym

Hur kan du älska The Smiths om du inte ens har lyssnat på alla skivorna? Meat is murder verkar du i alla fall ha missat..

2007-03-31 @ 23:55:16
Postat av: eva

jag åt en yoghurt och en banan på jobbet. när jag kom hem åt jag en chokladmuffin.

jag älskar också att höra om vad folk äter, för själv äter jag bara konstigheter/trista saker.

2007-04-01 @ 10:48:42
Postat av: Anonym

Åh vad gott! Jag har också en fascination för mat, blir lite ledsen när man ätit upp allt.. Själv är jag äckligt sjuk och har ätit panodil, mer panodil och lite mer panodil.. +honungsvatten

2007-04-01 @ 11:45:43
Postat av: sandy

astrid - det låter så sjukt fantastiskt gott!! jag ääälskar risotto.

stasia - oh. fantastisk efterrätt!

julia - låter supergott! och tack ;)

anna - i agree - papardelle är absolut bästa pastan!

anonym - om du är vegetarian är väl det jättebra för dig. jag älskar kött och tänker fortsätta äta det.

eva - chokladmuffin är ju iaf gott :D

anonym - krya på dig!

2007-04-01 @ 11:56:48
URL: http://www.niotillfem.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tycker bara det är jobbigt med människor som säger att dom gillar The Smiths utan att egentligen lyssna på texterna, inga riktiga The Smiths-fans äter kött. Morrissey och vi andra vegetarianer/veganer älskar också kött, men vi kan ändå inte äta djur för det. The Smiths är inte bara ett vanligt band utan mer en livsstil. Ta och lyssna på lite radiomusik istället, det verkar passa dig och dina intressen bättre.

2007-04-01 @ 14:32:33
Postat av: Amanda

Kräftstjärtar är det bästa!

2007-04-01 @ 14:54:51
URL: http://www.amandasstil.blogg.se
Postat av: sabrie

Åh,de där såg riktigt gott ut,hungrig jag blev :P haha.
Själv åt jag pannkakor me massa glass å blåbärssylt :D

2007-04-01 @ 20:26:54
URL: http://loveandcoffeine.blogg.se
Postat av: Malin

Älskar också matbloggar. Mat är så intressant haha skriv gärna fler mat-inlägg! Det vore kul o veta vad du lagar för mat hemma :)

2007-04-03 @ 19:10:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits