ett annorlunda inlägg. varför inte det är ju tisdag.

jag tycker det är så många bloggar som stänger ner nu pågrund av att folk skriver elaka kommentarer. det är tråkigt tycker jag. tråkigt att folk får för sig att de kan mobbas på internet. usch.
jag tycker att ni allihopa som läser min blogg är så himla snälla och söta. men sen är ju min blogg rätt tam. jag visar mest bilder på fina berlocker och från utekvällar när vi dansar på nån mörk klubb.
men när jag satt här och väntade på att mitt hår skulle torka efter duschen så började jag tänka på olika slags människor. och då kände jag att nej, vissa människor är riktigt störiga alltså.
Missförstå mig rätt. jag försöker verkligen ge alla människor en chans.
Men;

Människotyper jag har svårt för

- Brudiga tjejer.
Jag klarar inte av brudiga tjejer. fnisset. "AHMEN GUUUD". Ett kilo läppglans. Kan ni inte bara vara er själva? Och sluta dansa som om alla killar spanar in er. Dansa bara. Brudiga tjejer är dessutom alltid fientliga mot nya tjejer de lär känna. Som om de hade något slags revir. Dessutom tar killar aldrig brudiga tjejer på allvar. Och det är också sorgligt. Under varje brudig tjej bor det nog en spännande och bra tjej som den brudiga tjejen har glömt bort. Jag finner sånt lite sorgligt.

- Värsta-tajta-tjej-gänget
Orkar bara inte. "Hallå vi hänger alltid ihop och vi dricker rödvin i baginbox hemma hos varandra och sen går vi ut och så skiter vi i tjejgänget om nån kille med backslick kommer fram och vill knulla". Orka vara med i ett tjejgäng.
Jag råder alla tjejer att inte vara med i tjejgäng.

- Hockeykillar
Hockeykillar är sämst i världen på att ragga. De fattar inte hur man gör. Men detta är inte det värsta med hockeykillar, nej hockeykillar vill alltid diskutera feminism med mig. "Du ser ut som en feminist" sa en hockeykille till mig en gång på en skidsemester. "Du vet att killar är mer värda en tjejer?". Ja såna saker kan hockeykillar säga att då vill de antagligen hångla eller slåss. Jag vill gå därifrån.

Jätte-indie-emo-pojkar
- De här männen älskade jag när jag var femton. Då var jag med i skunk.nu-grupper som "pojkar med kajal" och så. Men sen växte jag upp. Ett exempel på det jobbiga med jätte-indie-emo-pojkar är till exempel att de hatar stureplan. Utan att ens varit där. De tror att på stureplan sprutar alla champagne på varandra. Men det är inte så. Eller jo absolut, på vissa ställen. Men andra ställen är jättefina och många är söta. Pojkarna också. Jätteemokillen är som tvärtom-brats som har fastnat på Carmen och lyssnar på indie som slutat vara obskyr för länge sen. Alltså förstå mig rätt. Jag älskar indiepojkar, men någonstans borde den där kajalpennan försvinna och det där tuperade söndersprejade håret också för den delen.

Gubben som är rik
- Män över 50 som har pengar tycker jag i överlag oftast är dummaihuvudet. De "lilla gumman:ar" alla kvinnor och tycker det är helt okej att säga saker som att "kvinnor ska stå vid köket" och "män&kvinnor har ju ändå olika slags hjärnor". De är ju rika gubbar så de har för länge sen slutat lyssna på folk. Jag blir så arg på såna här gubbar och ibland kan min mamma snegla lite nervöst på mig när jag säger till en rik gubbe på nån av hennes middagar. Men herregud. Bara för att man är gubbe kan man ju för 17 inte tycka vad som helst. Men 40talisterna är ju ändå snart borta. Jag längtar efter ett jämställt samhälle. Utan gubbiga gubbar.

Kommentarer:
Postat av: eli

haha! klockrent inlägg, underbart sandra. :)

2007-10-02 @ 23:41:44
Postat av: Annika

ÅH. Jag läste med viss bävan, och nu när jag är klar är jag väldigt nöjd. Jag känner nämligen att jag inte passar in i någon av kategorierna, och dessutom håller jag med om att alla kategorier du tar upp är fullständigt överjävligt störiga. Det borde betyda att du inte skulle tycka att JAG är störig. (Allt handlar nämligen om mig, allt allt allt.) YAY!

Postat av: Annika

Tänk om:
"EDIT:
Okej, en sista kategori:
Folk som skriver/säger 'YAY!'. HERREGUD."
Snyft.

2007-10-02 @ 23:53:10
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Lina

hehe. allt är så rätt kära sandra. inte ens den här gången kan jag bli skitarg och mongo o skrika att du är dum i skallen som tycker det. jag tycker ju likadant...hehe" fastnat på carmen och lyssnar på indie som slutat vara obskyr för länge sen"...fantastiskt träffande beskrivning. och ja. jag var också kär i sådana pojkar när jag var 15. men det är lugnt. det är så det ska vara då.

Postat av: anna

jag håller verkligen med dig!
särskilt om gubbar. jag var en gång på en anställning intervju hos en sån. han kallade mig "lilla anna" och antecknade att jag hade röd top! det sjukaste bemötandet jag någonsin fått.
förhoppningsvis dör de av med tiden. om inte hockey killarna växer upp och blir nya!!

2007-10-03 @ 00:01:22
Postat av: Lina

oh. ja just det. jag skulle iofs. vilja lägga till en kategori som jag förutom ovan nämnda har ruskigt svårt för och det är tanten i övre medelåldern som är så bitter på livet att hon förpestar omgivningen bara genom att finnas till. klagar på de "ansvarslösa ungdomarna" och bristen på respekt för gamla, kräver surt att man ska hjälpa henne av med alla hennes 500 väskor från bussen "för att det är minsann det minsta man kan göra, otacksamma ungdom!". allt detta samtidigt som hon själv tränger sig i kön på ICA, kikar snett på invandrarkillen som råkar flasha lite för mycket med sina prylar (för dem måste han ju minsann stulit) och klagar på alla "nysvenskar" som kommit till sverige bara för att ta våra jobb och leva på oss andra.
sådant gör mig jäkligt irriterad.

Postat av: 123456

åh min pappa är en jättesnäll 40talist/rik gubbe. det är ofta rätt i det du skriver men det är så skönt när det finns undantag också. ger ju lite hopp sådär.

2007-10-03 @ 00:49:06
Postat av: Rebecca

Jag jobbade en sommar i en ishall där hockeykillarna var på sommarhockeyläger, detta har gett mig smärre men!
Dock måste jag ta indiekillarna lite i försvar. Och jag har faktiskt passerat femtonårsåldern sedan en tid tillbaka. Jag kan tillåta dem vara pseudosvåra ett tag till. Och le lite åt när ännu en kille proklamerar ett citat från High Fidelity som om han vore en popmusikens Jehovas Vittne. Det är lite svårt att bli förbannad på naiva människor tycker jag.

2007-10-03 @ 00:58:26
URL: http://postpop.blogg.se/
Postat av: sanna

vet du vad, jag blir alltid glad av din blogg.
och brudiga tjejer är det drygaste som finns.

2007-10-03 @ 01:51:57
URL: http://tistel.blogsome.com
Postat av: eva

"Under varje brudig tjej bor det nog en spännande och bra tjej som den brudiga tjejen har glömt bort. Jag finner sånt lite sorgligt".
åh, det tror jag också. mycket sorgligt är det.

2007-10-03 @ 09:04:06
Postat av: s

I agree, kategorierna du beskriver är jävligt jobbiga. Tjejerna framför allt.

2007-10-03 @ 10:14:57
URL: http://chives.blogg.se
Postat av: Mira

Jag håller med dig och förstår att du inte vill starta någon jag-avskyr-dessa-människotyper-vilka-håller-med-mig-inlägg, men tyvärr blir det lite så. tänk om man nu skulle vara en osäker och en aning vilsen flicka på 16 år och vara en av dom brudiga... då skulle det bli änumer osäkert och vilset. Även om du inte menar det så..

2007-10-03 @ 10:35:23
Postat av: frida h

.."lilla gumman"..fy vad jag hatar det!

2007-10-03 @ 10:41:27
URL: http://fridahs.webblogg.se
Postat av: Anonym

och vissa har svårt för din typ. det är bara att inte bry sej. alla får vara precis hur dom vill. så nu kan vi väl ta varandras händer och hoppa i en älv eller nåt.

2007-10-03 @ 12:07:10
Postat av: Stina

Klockrent. Själv har jag svårt för personer som tror att dem vet allt. Speciellt dem som är med i politiska ungdomsförbund, åt både höger och vänster. De gillar att tänka svart/vitt. Som Oscar Wilde en gång sade -" I'm not young enough to know everything".

2007-10-03 @ 12:27:30
URL: http://rubia.se
Postat av: Sara

Jag blir så glad! Glad att du står för detta. Glad för att det finns fler som tycker som jag. Jag har ALDRIG haft en vän som tycker som du, och som jag. Det är tråkigt, men det är alldeles underbart att det finns folk som tänker som jag. Att jag inte är ensam och konstig. Speciellt konstig som alla alltid tyckt om mig. Helt underbart Sandra. Tack!

2007-10-03 @ 12:33:38
Postat av: anna

det värsta måste nästan vara de brudiga tjejgängen. de jättetajta "vi-dricker-bag-in-box" säger ahmen guuud och raggar på hockeykillar. jag känner till ett sådant gäng och jag stör mig som, jag vet inte vad.
din blogg är bäst. dessutom.

2007-10-03 @ 14:04:07
Postat av: Catja

ha ha ha skitbra lista över dryga varelser! "Brud-brudar" är mitt begrepp på det du kalla brudiga tjejer. De är nästan värst... hujja vad hemskt. Specillet om man möter dem i flock! Hjälp!

2007-10-03 @ 14:08:33
URL: http://catjas.blogg.se
Postat av: Maria

Jag gillar såna här listor, även om jag inte håller med dig helt om alla kategorierna.
Jag gillar värsta-tajta-tjej-gäng som dissar alla killar som öht försöker prata med dom, och de brudiga tjejerna roar mig ganska mycket även om jag inte identifierar mig med dem (identiferar mig inte helt med tjej-gäng-kategorin heller kan jag ju tillägga). Och indie-pojkar på Carmen...what can I say? Dom är söta att titta på även om man tröttnar rätt rejält på deras fantastiska självbild. För hockeykillar och rika gubbar finner jag dock inga förmildrande omständigheter. De måste bort!
Gillar din blogg skarpt, ha det bra!

2007-10-03 @ 14:40:02
URL: http://www.tjotahejti.blogspot.com
Postat av: Sarah

Jätte bra inlägg! Till rika gubbar tycker jag att man kan lägga till "överlägsna" gubbar/män! Det som stör mig mest måste vara när män känner sig överlägsna. Delvis för att jag är yngre men även för att jag är tjej! I sommras arbetade jag i ungefär två månader och fick knappt 9 000. Helst sjukt. 10 timmar varje dag i stortsett. Det var en vän till familjen. Och när han sedan försökte beröva mig det lilla privatliv jag hade kvar (när jag dessutom gick i skolan) och jag sa ifrån tyckte han att jag var "känslig", jag kanske hade pms. PMS? Kom igen! När blev det en bortförklaring för män att resultatet av deras handlingar inte är frustation - utan PMS. Jag smäller av!

2007-10-03 @ 20:35:39
URL: http://artbox.blogg.se
Postat av: Lina

Bra inlägg. Jag blir så trött på alla som är sådär små rasistiska, typ "Hjälp! om jag är i Södertälje kommer turkarna att döda mej".

2007-10-03 @ 21:02:42
URL: http://icelolly.blogg.se
Postat av: sandra

Eli - tack! :)
annika - oh jag antog redan att jag inte skulle tycka du var störig!
lina - ja jag vet det ska vara så när man är femton. nån måste ju älska de där indiepojkarna också liksom :) och fy 17 för såna där tanter! de är så fasansfullt obehagliga.
anna - men herregud det är helt sjukt! gubbar ÄR ju verkligen dummaihuvudet. suck alltså.
123456 - självklart finns det undantag och det är mycket bra :)
rebecca - hihi jo det är klart. och jag tycker det är fint att du tar de under dina vingar. de är ju trots allt bara förvirrade förvuxna emos.
sanna - oh vad fint tack! och jag håller med dig!!
eva - ja verkligen sad.
s - ja, men killarna också.
mira - jovisst. men jag tänker inte heller hoppa runt på tåspetsarna för att jag kanske sårar någon. då kan de små 16åriga flickorna få komma på antibrudkurs hemma i mitt vardagsrum! :)
frida h - ja det borde förbjudas!
anonym - det låter kallt.
stina - ja de är så sjukt störiga! men jag lyckas också alltid falla för de här männen som är svåra och tror att de är så smarta så jag hoppade över att skriva in dem :)
sara - du är såklart inte konstig, du är underbar!
anna - ja de där gängen finns överallt och brukar mest såra varandra. och tack!
catja - haha hjälp!
maria - jamen alla kan ju inte tycka som jag. hur skulle det då se ut kan man undra? och tack!
sarah - JAG smäller av. Fy 17 att det här ska vara världens mest jämställda land och så ser det ut så! jag blir alldeles arg!
lina - ja och de är också så sjukt vanliga tycker jag! de måste man också säga till.

2007-10-04 @ 10:11:07
URL: http://niotillfem.blogg.se
Postat av: Laura

Ha ha ha klockrent Sandra! Jag har øverdriven allergi mot tjejgæng & brudiga tjejer. så långt bort från mig sjælv som man kan komma. nær jag var liten var jag med i ett killgæng & klætrade i træd & det har liksom hængt i sig nu i vuxen ålder. så nær man har væxt upp på det sættet kan man varken vara brudig eller ha lust att vara med i tjejgæng. ganska skønt tycker jag, før jag tror inte man missar så mkt. jag har mina nærmaste vænninor & mitt killgæng som jag kan spela fandango med & det gør mig glad :)

2007-10-04 @ 11:35:04
Postat av: johanna

alltså du är så himla bra tycker jag. allt du skriver håller jag med om för det mesta, förutom att jag är vän med ett helt hockeylag nästan, och dom är så bra! de är mina bästa killkompisar och kör inte alls den där grabbiga attityden. som tur är för då hade vi ju inte varit kompisar..! :)

2007-10-04 @ 16:04:19
URL: http://jaghamster.blogg.se
Postat av: anna

haha, jag instämmer på alla sätt och vis. de första två blir jag mest ledsna av men emo-pojkar blir jag bara irriterad och arg på! och jag känner mig så liten och arg när nån gubbe kallar mig för lilla gumman. bra inlägg, bra att variera sig, haha! ha det prima

2007-10-04 @ 21:11:58
URL: http://hippodrom.blogg.se
Postat av: Ida

Alla hockeykillar är inte sådär, jag måste poängtera att min pojkvänn både är aktiv feminist och världens sötaste goaste mest omtänksamma kille. Det finns undantag.
:)

Postat av: Julia

nu skriver jag den här kommentaren, jag måste! har raderat den säkert tio gånger.
jag har varit med en hockeykille fram och tillbaka i fyra år nu. och han är inte korkad, tvärtom är han väldigt smart. och han säger världens finaste saker. han följer mig alltid hem till dörren, även om han träffar mig när jag är på väg hem och egentligen skulle någon annanstans. när vi pratar i telefon på nätterna vet han alltid hur jag ligger. han ber mig aldrig att komma och kolla på hans träningar eller matcher. och vet du hur han raggade upp mig för allra allra första gången? vi träffades genom några vänner, gick omkring på stan. helt sådär från ingenstans räckte han fram sin hand och sa kom, sen sprang han med mig genom halva stan tills vi kom fram till en gammal bokaffär. längst in fanns ett bollhav (!) och där grävde han ner oss och visade mig hemliga meddelanden som han skrivit med sina vänner i mellan- och lågstadiet. sen kysste han mig, väldigt försiktigt, och skrev mitt namn på en boll. dom kan visst.

2007-10-07 @ 18:51:40
Postat av: M

Oj, här har jag aldrig varit förut, men jag tror minsann att jag tycker att din blogg är bra.
Jag håller med dig gällande pojktyperna. Särskilt besviken är jag på poppojkarna, som jag också älskade innerligt när jag var yngre(dock inte 15, utan pinsamt äldre än så :-D), men som jag senare i livet kom fram till oftast var de största svinen. Fast jag tycker fortfarande om indie. Och popstil.
Tjejtyperna känner jag mig mer tveksam till. Jag tycker att tjejgäng kan vara jättebra, alla sviker inte för ett bratknull. Jag har ett jättefint systerskap som jag älskar och inte skulle byta bort för allt i världen. och brudiga brudar.. nää, jag är nog mer tvärtom, hellre brudiga, än manskvinnor.
Hursomhelst, bra blogg!

2007-10-07 @ 18:55:01
URL: http://www.kvinnogatan.blogg.se
Postat av: Ida

haha får hålla
med dig här inte mina favvotyper heller. Min lillasyster är definitivt värsta-tajta-tjejgänget-tjej.. åh de bara dekorerar hemma och dricker bag-in-box tillsammans ;)

2007-10-15 @ 07:55:44
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Anonym

Jag hade inte läst den här innan men jag tycker Indiepojkar är värre än så som du beskriver dem. Jag tycker indiepojkar är brudiga, och eftersom jag hlr med dig om att inte gilla brudiga och tjejgäng(som också indiepojkar passar in på) så ogillar jag dem totalt... lol

2007-11-16 @ 17:10:00
Postat av: Anna

Först vill jag bara säga att jag verkligen gillar din blogg, läser den halvt religiöst för tillfället, men jag har bara en liten sak att säga. Alla rika 40-talist gubbar är inte idioter, det bara för att man råkar vara född på 40-talet, ha kämpat hårt för att få ett bra arbete och har bra lön så behöver man inte ha dålig moral. Självklart så finns de "gubbiga-gubbar" men det betyder inte att varenda man över 50 är ett svin. Det finns otroligt mycket fina människor här i världen, och ibland är det de som man förväntar sig värst saker ifrån som överraskar en allra mest. Sorgligt nog är det oftast tvärtom, haha.

2007-11-16 @ 19:43:36
Postat av: Anonym

Du verkar vara en riktig idiot. Hur vet du att de "brudiga tjejerna" inte är sig själva? Och vad är det för fel med att vara med i ett tjejgäng? Jag skulle mer än gärna ge upp alla mina ytliga bekanta mot ett tjejgäng. Och det här med att
"Jätte-indie-emo-pojkarna" har fördomar mot Stureplan? Vem har inte fördomar? Jag tror att det dröjer ett bra tag innan du växer upp.

2007-11-17 @ 01:11:30
Postat av: Kami

Jag dricker bag in box och lyssnar på när mina vänner snackar skit om folk de nyss lärt känna (och folk dom känt i flera år och påstår är deras "bästa vänner").

Jag vill inte vara med längre.

2007-12-09 @ 02:27:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits