müsli.

Jag fann en fantastisk liten fotoserie om vad folk äter till frukost.
Den gjorde hela min morgon.


själv äter jag alltid samma sak till frukost varje dag hela veckan hela månaden hela året.

två sådana här knäckebröd med 10% ost på.
en kopp pepparmintste.
ett kokt ägg med salt.


Vad äter ni? Jag vill veta!



(förresten måste jag bara säga att jag gillar verkligen inte den här pälshysterin som börjar uppkomma på alla bloggar. visst, jag vet att jag inte är så himla grym själv, gick hela förra vintern runt med en jacka med enorm minkkrage. men det var trots allt second hand. hur som helst så tycker jag bara inte om grejen med att en massa 16åriga tjejer ska önska sig döda djur i julklapp. önska er fina saker istället, sånt som djur med stora mörka ögon inte dött av. )

Kommentarer:
Postat av: malin

Jag äter typ astråkig frukost, ostmacka och kaffe med mjölk elr musli och yougurt och ibland frallor med potatissallad, gurka, tomat & ost. ;P

Postat av: Mark

Jäklar. En sådan serie borde jag göra. Får börja sova över oftare hos folk.

By the way. Jag har en outfit tävling.
Tänkte att du kanske var intresserad? :)
Spana in bloggen för mer info.

2007-11-01 @ 09:57:22
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: public image

Jag äter havregrynsgröt med hemgjord hallonsylt och mellanmjölk. När jag vill ha variation har jag skivad banan och kanel istället för sylt. Och så dricker jag alltid en kopp svart kaffe, men det brukar jag göra efteråt, eftersom det inte passar särskilt bra till gröt. Ibland lägger jag till en morot.

2007-11-01 @ 10:08:42
Postat av: anna

två grova knäckemackor med tartex och saltgurka och ett glas apelsinjuice. och ja jag äcklas lite av pälspepp! det finns så mycket annat fint man kan köpa för pälspengar.

2007-11-01 @ 10:22:00
Postat av: delfy

Jag varierar mig, men mest äter jag en skål havrefras med mjölk/filmjölk och två mackor med ost, skinka eller aprikosmarmelad på. Annars mannagrynsgröt med hallonsylt.

2007-11-01 @ 10:37:49
Postat av: michi

Bill Ungerman - Beans and Cheese måste ändå vara den snuskigaste!!
Vad ja äter, det vet du, men ja måste ju tillägga att ibland äter du honey ham eller vispad fisk!

PUSS

2007-11-01 @ 10:40:41
Postat av: Maria

Jag älskar Wasa Frukost, så gott. Brkar äta mackor till frulle =) Kika gärna in på min blogg senareför att TÄVLA =) /Maria

2007-11-01 @ 10:42:00
URL: http://mariamelle.blogspot.com
Postat av: Lovisa.

Min frukost vardagar: En gigantisk kopp med te, det kan variera. Sedan gröt med mormors äppelmos och en macka med prickig korv.

Helger: Te, srubbel ägg, stekt skinka, rocula sallad, bakad tomat. Mumms!

Få tillfällen: Kaffe, med rostad marmelad smörgås.

2007-11-01 @ 11:02:12
URL: http://poesiflicka.bloggspot.com
Postat av: sandra

igår morse åt jag marängsviss. är inte det en superb start på dagen så säg

2007-11-01 @ 11:03:32
Postat av: Anonym

jag kan inte äta knäckebröd eftersom jag har tandställning, annars gillar jag vitt knäckebröd jättemycket. äter mellanhårt kokta ägg med fullkornsbröd, en c-vitaminbrus och snabbkaffe.

2007-11-01 @ 11:13:41
Postat av: Herr Frössén

Sjukt ambitiösa vissa av frukostarna. Vem har björnbär hemma varje dag liksom? Fina bilder, var tvungen att kolla igenom alla.

Jag äter två Wasa Sport-knäckebröd; en med leverpastej och en med typ 14 månaders lagrad grevé. Gurka, salt och peppar på båda. Mmm... Färskpressad apelsin- eller äppeljuice, två koppar svart java och en Marlboro Silver i fönstret, eller under fläkten om det är jättekallt ute. Ibland också en kiwi. Idag till exempel.

2007-11-01 @ 11:25:07
URL: http://luddigt.blogspot.com
Postat av: michi

haha en till grej: Jim Balsam!!!

2007-11-01 @ 11:28:30
Postat av: Anonym

en halv liter oboy
5 mackor med antingen ost skinka eller salami
ELLER 3 mackor med 3 ägg och kaviar

2007-11-01 @ 11:35:58
Postat av: Chien

ett glas juice och en polarkaka med skagenröra eller ost

2007-11-01 @ 12:10:35
Postat av: Elin

jag brukar oftast dricka te, med varierande smak, en mandariner och två rut-knäckebröd med vanlig greveost på.

2007-11-01 @ 12:12:48
Postat av: bea

alltid gröt! XD

2007-11-01 @ 12:16:30
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se
Postat av: Obi

Ogillar också "pälshysterin" starkt, men så är jag ju vegetarian också.
Till frukost äter jag nästan samma som du, förutom att ägget byts ut mot en kiwi och en banan. (:

2007-11-01 @ 12:19:31
Postat av: Nathalie

Jag äter alltid gröt med russin, en macka, en kopp varm choklad/te/ett glas mjölk! :)

2007-11-01 @ 12:29:36
URL: http://www.nenneblogg.blogg.se
Postat av: Lina

jag håller med dig om pälshysterin. det får inte gå för långt. själv har jag aldrig burit något med äkta päls i. det skulle inte kännas bra att göra det heller.

Postat av: SandraTherese.

Twinnings English Breakfast te med honung. Knäckebröd med paprika ost.
1 dl apelsinjuice.
Alltid.

2007-11-01 @ 12:35:37
Postat av: mme m

beaucoup de miel et pas de café!

2007-11-01 @ 13:13:24
Postat av: Karin

Päls is the shit! Själv har jag en hel mink med tassar och tillsatta plastögon som jag värmer min stackars hals med vintertid..

2007-11-01 @ 13:18:55
Postat av: A

Bra att du kritiserar pälshysterin :). Själv tycker jag både att pälsindustrin är väldigt fel, men sen tycker jag också att alla typer av pälsar är väldigt fula, speciellt hela pälsjackor och pälsmössor. Fast sen är jag vegan också.

Min frukost;
Fiberhavregrynsgröt med krossade linfrön, vetegroddar, sojamjöl, solroskärnor, lingonsylt och sesammjök. Ibland också en apelsin eller en macka med avokado, tomat och citronpeppar.

2007-11-01 @ 13:23:43
Postat av: masha

angående pälshysterin så tycker jag att fler människor borde tänka till mer innan de bär päls. jag hade någon pälskrage (second hand) när jag var yngre och använde den för att jag tyckte att den var snygg. tänkte inte desto mer på det (väldigt ytligt, ja). jag tycker inte att det faktum att man "tycker att päls är snyggt" räcker som argument. det får en bara att framstå som en... jävla idiot.

i alla fall. när jag blev äldre började jag att tänka på det mer, på hur pälsindustrin ser ut och vilken bisarr grej hela skiten är. plus att jag alltid hade det i bakhuvudet när jag bar den, att det inte kändes helt bekvämt. för kanske... 2 år sedan bestämde jag mig för att sluta bära päls totalt. oavsett om det är second hand eller inte. inga kragar, ingen päls på vantar, ingen pälsjacka, ingenting. jag menar, att bära päls är ändå lite av ett statement, att man tycker att det är okej. andra människor som tycker att det är snyggt och ser en på stan iklädd en pälskrage tänker nog inte på huruvida pälsen är second hand eller inte...

men det är ändå lite av en kruxig fråga.

2007-11-01 @ 14:04:58
Postat av: Hannah

2 rostade "Längtan" mackor med bregott och mormors hemlagade skogshallonsylt.
1 kopp kaffe med låglaktosmellanmjölk.
1 glas lättdryck typ lingon/tranbär.
1 snus ;)

2007-11-01 @ 14:35:19
Postat av: eva

här finns mera frukost:

http://simplybreakfast.blogspot.com/

min favoritfrukost just nu är kaffe, grapefrukt juice & wasa sport med avocado, rökt kalkon & dijonsenap (fast imorse blev det bara en halv bagel med cream cheese & några körsbärstomater).

2007-11-01 @ 14:52:45
Postat av: popbejb

oh, vad fint. Till frukost äter jag allt från gröt med sockerfri marmelad och laktosfri mjölk, till knäckemackor med honung, sconesfrukost på espresso house - och, som mitt bloggnamn, kakor. (ibland på helgerna) =)

2007-11-01 @ 15:08:26
URL: http://www.cookiesforbreakfast.webblogg.se
Postat av: Helena

Till frukost äter jag skivade gröna och röda äpplen som jag lägger i en blommig tallrik och strör kanel och socker över.
Till det dricker jag rött aprikoste som är alldeles rosa, i en turkos mugg som är större än vad som egentligen krävs.

(Jag kan förstå det klassiskt romantiska med pälsar. Fina reklambilder med pälsar, röda rosetter och pärlörhängen stora som kristallkulor.
men på riktigt, i verkliga livet. Nej, jag vet inte. Det känns fel. jag kan inte gå omkring med ens fuskpäls på jackkragen.)

2007-11-01 @ 15:13:17
URL: http://asleeponatrain.blogg.se
Postat av: Helena

Till frukost äter jag skivade gröna och röda äpplen som jag lägger i en blommig tallrik och strör kanel och socker över.
Till det dricker jag rött aprikoste som är alldeles rosa, i en turkos mugg som är större än vad som egentligen krävs.

(Jag kan förstå det klassiskt romantiska med pälsar. Fina reklambilder med pälsar, röda rosetter och pärlörhängen stora som kristallkulor.
men på riktigt, i verkliga livet. Nej, jag vet inte. Det känns fel. jag kan inte gå omkring med ens fuskpäls på jackkragen.)

2007-11-01 @ 15:16:14
URL: http://asleeponatrain.blogg.se
Postat av: Helena

Till frukost äter jag skivade gröna och röda äpplen som jag lägger i en blommig tallrik och strör kanel och socker över.
Till det dricker jag rött aprikoste som är alldeles rosa, i en turkos mugg som är större än vad som egentligen krävs.

(Jag kan förstå det klassiskt romantiska med pälsar. Fina reklambilder med pälsar, röda rosetter och pärlörhängen stora som kristallkulor.
men på riktigt, i verkliga livet. Nej, jag vet inte. Det känns fel. jag kan inte gå omkring med ens fuskpäls på jackkragen.)

Ursäkta så hemskt mycket om kommentaren aknske kommer fram flera gånger. Datorn har problem )):

2007-11-01 @ 15:18:53
URL: http://asleeponatrain.blogg.se
Postat av: My

Jag äter A-fil med tinade frysta-hallon, solrosfrön, sötmandlar, russin och musli. och till det dricker jag en glas kall Oatly's havre+chokladmjölk eller en kopp av samma vara fast uppvärmd! (prova den drycken den är gudomlig!)

2007-11-01 @ 15:43:00
Postat av: malena

frukost - dagens bästa, godaste mål!
jag äter gröt gjord på havregryn och boveteflingor. jag blandar i sesamfrö och krossat linfrö, russin, rivet äpple och äter med havremjölk, honung och kanel. sen dricker jag proviva med svartvinbärssmak (som en pensionär!) som jag blandat i 1 tsk linfröolja (omega 3!) och spirulinaalg (B12!) i. varenda dag. året runt.

och nej, päls är inte ok nånstans. second hand=ok. ju mindre nyproducerat, desto bättre.

2007-11-01 @ 15:44:10
Postat av: bea

fuck vad cool serie! var hittar du allt lixom?

2007-11-01 @ 15:48:42
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se
Postat av: C

Åh så frukost är bra!
Jag brukar äta två rostade brödskivor med skinka och ägg på. Till det dricker jag grönt te och ibland tar jag en frukt. Någon gång då och då händer det att jag gör pannkakor. Då är jag nöjd som en litet murmeldjur! :)

:)

2007-11-01 @ 16:02:21
URL: http://touche.webblogg.se
Postat av: Alexandra

Pälsindustrin är en av de grymaste företeelserna någonsin, men den överlever ju eftersom folk är så fulla av dubbelmoral och inte orkar göra några aktiva val. Djuren behandlas fruktansvärt och det blir ju inte bättre för att man klär sig i det efter någon annan, det betyder däremot att man har mindre koll på hur pälsen tillverkades och djurets förmodliga plågan. Om pälsmarknaden går vidare genom second hand, det vill säga jag lätt kan sälja min gamla päls och istället köpa en ny ökar dessutom nyproduktionen. Och en annan grej folk oftast undviker att tänka på är att läder och skinn också är djurhud. Jag blir illamående vid blotta tänken på hur många liv och själar hela hypen med skinnjackor och mc-boots skövlar. Det är dubbelmoral och det liksom bara så svagt.

2007-11-01 @ 16:30:48
Postat av: Helena

Oj herregud. Förlåt för att kommentaren kom tre gånger.

2007-11-01 @ 17:48:07
URL: http://asleeponatrain.blogg.se
Postat av: johanna

när jag är en barn (vilket jag oftast är) så dricker jag oboy och äter ljusa rostmackor med bara smör på till frukost. när jag känner mig lite mer vuxen och har tid blir det: latte, kokt ägg, mörkt bröd, juice, yoghurt med flytande honung. brakfrukost med andra ord!

2007-11-01 @ 18:24:17
URL: http://jaghamster.blogg.se
Postat av: Damien

Jag äter också tartexmacka som anna, och en macka med mosad banan, gott! Och håller totalt med om pälsgrejen, finns det något mer äckligt egoistiskt än att tycka det är ok att någon ska plågas och dö för att man själv ska följa en fattig jäkla trend?

2007-11-01 @ 18:25:00
Postat av: johanna

måste bara fråga Alexandra en sak: jag håller helt med i pälsfrågan, men är det inte så att skinn och läder är sånt som man tar tillvara på när man slaktar djur som blir mat? såvida man inte är emot att äta kött så borde det väl i så fall vara helt okej att använda skinn som ändå skulle ha slängts om vi inte använde det.

2007-11-01 @ 18:26:57
URL: http://jaghamster.blogg.se
Postat av: anna

oooh jag håller med dig om att päls är vedervärdigt! dock skrev silverfisken ett så bra inlägg för ett tag sen, det handlade om såna som köpte päls second-hand.. han skrev att genom att bära päls ökade man efterfrågan, vilket ledde till större produktion. så oavsett om man köpt sin päls begagnad, har ärvt den eller köper en ny, så ökar man konsumtionslusten och efterfrågan hos andra..

och jag mår sjukt illa varje morgon. kan aldrig äta. det är tragiskt men sant, och jag kommer säkert bli jättesjuk när jag blir äldre på grund av det.... satan :)

2007-11-01 @ 18:45:27
Postat av: tråk

hej!
jag är ledsen att tråka till det här- men måste bara informera om att det är olagligt att publicera ut andras (fotografers) bilder på npgot sätt utan tillstånd. Du kan råka illa ut och få betala för det. Verkar vara många bloggare som inte vet det. men hänvisa till deras hemsidor får man förstås göra. tjohej

2007-11-01 @ 19:41:20
Postat av: Alexandra

Jag bestämmer ju inte vad som är okej eller inte, jag tycker att slaktindustin också är fruktansvärd på de flesta håll och jag tror att folk tenderar att inte bry sig om vart lädret eller skinnet de bär kommer ifrån i lika hög utsträckning som köttet de äter och därför ofta köper läder och skinn från länder utan utvecklade djurrättslagar som indien och kina där slaktindustin påminner mycket om pälsindustin. Jag vill inte vara jobbig, men skulle du (Johanna) bära mink om du var säker på att någon åt upp resten av den alltså? Djuret plågas ju inte mindre för att vi tar tillvara på alla delar av det. Fast allt det här blir ju lite konstigt eftersom jag antar att ditt argument grundar sig på att du tycker att det är nödvändigt att äta kött men jag tycker att allt som har med att döda oskadliga djur att göra är onödigt.

2007-11-01 @ 19:58:27
Postat av: Emma

Två ägg kokta i åtta minuter, alltid.
Sen beroende på tid; Smoothie, kaffe, te.

2007-11-01 @ 21:58:21
URL: http://www.emmasgarderob.webblogg.se
Postat av: Milo

Men du tycker att din skinnjacka är okej, eller?

2007-11-01 @ 23:13:56
Postat av: Emelie

jag äter havregrynsgröt och är havregrynen slut kör jag på rågflingegröt tills jag köpt nya havregryn, en smörgås eller två knäckebröd och en stor kopp te

2007-11-02 @ 01:56:46
Postat av: Johanna

ALLTID GRÖT! Yum. Med banan, hasselnötter mjölk och ett glas blåbärsproviva. Det står man sig på lääänge

2007-11-02 @ 08:48:13
Postat av: Tina

Den där frukostgrejen var ju
genialisk! Underbart vackert på något obeskrivligt sätt. Jag äter själv fruktsallad till frukost varje morgon, det är lite olika vad jag har i. Oftast ett äpple, en kiwi och ett plommon och sen en kopp ekologiskt grönt te (utan koffein) på det. Mums! :) De senaste dagarna har kiwin däremot ersatts av en klementin, det är mysigt för det påminner om jul...

2007-11-02 @ 09:43:00
URL: http://www.fashtastic.net
Postat av: yeh-yeh girl

Vilken jättefin fotoserie! Man blir onekligen inpsirerad.

Själv äter jag en rågmacka med färskost och dricker ett glas proviva melon/tranbär.

2007-11-02 @ 10:22:09
URL: http://gordonochjag.blogspot.com
Postat av: Sofie

Idag var de 3 sesamfröknäckebröd med skinka på och ett glas juice. Oftast blir de havregryns gröt med egengjord lingonsylt. eller morotsbröd egengjort.

2007-11-02 @ 13:08:28
URL: http://mysofie.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag älskar stämmningen i bilderna.

Min frukost idag blev en tallrik vaniljyoghurt och 2 par baguetter med ost, tomat och gurka på.

2007-11-02 @ 19:43:57
Postat av: charlie

ja äter 1/2 grapefrukt, havregrynsgröt med rårörda lingon å soyamjölk, en skiva hembakt bröd med hummus å
paprikaskivor å så sist men inte minst dricker jag en stoooor kopp te med honung i. ibland kan en kiwi slinka ner också, i loooove frukost! sitter minst 30 min å njuter av morgonen

2007-11-02 @ 21:42:58
Postat av: My

Sånt där är så intressant! Tyvärr hinner jag inte titta på hela fotoserien just nu, men det jag såg.. Och de som bara dricker en kopp svart kaffe till frukost. Jag skulle vara ett nervvrak hela dagen!

Jag brukar dricka en stoor smoothie med tillsatt proteinpulver. När jag behöver extra mycket energi lägger jag till två fullkorns smörgåsar med mjukost på. Sedan dricker jag alltid en kopp kaffe med mjölk. Eller två..

2007-11-03 @ 10:51:04
URL: http://flickr.com/photos/mybrusewitz
Postat av: lisa

fina bilder :D hemma brukar jag äta två mackor med t.ex ost & skinka på (oftast mörkt bröd) och te till det. & när jag är
hos min pojkvän äter jag yogurt & müsli & te/jos :)

2007-11-04 @ 00:25:02
URL: http://gogopop.blogg.se
Postat av: Julia

Jag håller fullständigt med dig angående pälshysterin.
Scones med björnbärsmarmelad och kardemummaté till det är bästa frukosten. puss.

2007-11-04 @ 10:37:25
URL: http://lonelylonely.blogg.se
Postat av: Ella

Det brukar bli peppermynta-te, en morot och rabarberpaj. Men du, såg att du, som jag, dricker pepparmintste på morgonen. Jag rekommenderar Friggs, om det nu inte är det du redan dricker. Helt klart bästa pepparmynta-teet. Slår Lipton med hästlängder, enligt mig det vill säga.

2007-11-04 @ 13:23:33
URL: http://silverskor.blogg.se
Postat av: elin

jag äter antingen musli och flingor eller havregrynsgröt!

2007-11-04 @ 14:21:17
URL: http://electricityscape.blogg.se
Postat av: matilde

bröd med smör ost tomat och dijonsenap!

2007-11-04 @ 15:07:27
URL: http://mathilde.webblogg.se
Postat av: bella

jag dricker ett glas mjölk och äter tre-fyra mackor med leverpastej eller färskost innehållandes soltorkade tomater på.

2007-11-05 @ 17:17:25
URL: http://casualfab.blogspot.com/
Postat av: klara

filmjölk med icas specialflingor! mmwha! och hemlagat bröd (värmt ordentlgit i micron) som min mor gjort med smör och ost..eller salami eller nått annat gott pålägg som vi har hemma. och är jag inte sugen på fil tar jag oboy :)

2007-11-07 @ 16:33:28
URL: http://klrdvrdssn.blogg.se
Postat av: Natalie

Ett glas o'boy, är det jag äter till frukost (;

2007-11-14 @ 14:11:09

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits