om fräknar och sånt.


Jag ska skriva en roman när jag blir stor. Så ska det bli. Det är min plan.
Jag kan bara tänka mig orgasmen när man står i bokaffären och är en författare. Fingrar på ett exemplar av alla ens känslor. Jag tycker det verkar helt fantastiskt. Kan inte tänka mig något bättre.
Jag har inte skrivit på mycket länge. Eller jag jobbar ju med ett jobb där jag skriver, men jag menar på riktigt. Bränna sönder en dagbok sida upp och sida ner, vakna på natten med en idé och bara vara tvungen att gå upp. Jag önskade mig en skrivmaskin för många år sen och fick en ljust blå.
Här ska det banne mig skrivas, tänkte jag. Så blev det förstås inte. Vissa gillar skrivmaskiner, andra en penna. Jag föredrar datorer.
Hur som helst.
Jag vill skriva en kärleksroman. En om pojkar. Om fräknar. Om att ha ett hjärta som dunkar igenom kroppen.
Jag är sjukt bra på att romantisera kärlek. Framförallt när jag är lite smått förälskad i någon som inte gillar mig tillbaka. Då är plötsligt hela världen en helt annan och man känner sig konstant lite småonykter och vimmelkantig. Känslan av fjärilarna som dunkar sönder i magen ja allt det där. Det är magiskt.
Vissa som läser min blogg känner igen mig från sockerdricka.nu. Jag hängde där mycket i min tonår. Det är sveriges största skrivarforum och jag skrev av mig där som 17. Skrev dikter om pojkar jag mött en natt på någon indieklubb. Långa noveller om femtonårsförälskelser. Allt skulle ner.
Och helt plötsligt var jag sajtens mest lästa och folk kom fram till mig på gatan och frågade om jag var hon från sockerdricka och att de hade mina texter klistrade över väggarna. Så fruktansvärt smickrande.
Sen fyllde jag nitton och blev ihop med en pojke och där tog det visst slut. När man drömmer ett helt liv om att bli kär i någon som tycker om en tillbaka så tar faktiskt skrivnerverna stopp när man träffar någon som pussar en på nacken precis som man trodde att det skulle vara.
Hur som helst.
En dag ger jag ut en bok. Och då får ni läsa den.


Här en dikt jag skrev för mycket länge sen. 3 år sen för att vara exakt. Påhittad. Men en av de populäraste verken på sockerdricka. Det är det enda ni får läsa av mig. Mer tänker jag inte ge ut av mig själv.
Men ändå.
04:15
säg vad ni tycker för 17.

Kommentarer:
Postat av: PrettyInPink

åh. jag skrev också på sockerdricka. när jag gick i gymnasiet. det var fint där. och namnet sen, "sockerdricka". så bra. jag hoppas att du skriver en roman en dag. kram kram

Postat av: becki!

du kan verkligen skriva. en av de finaste dikter jag läst.

2007-10-11 @ 18:02:44
Postat av: Klara

klart som tusan att "sockerdrickasandra" kommer att skriva en bok. det kommer bli en sådan där roman som man inte vill ska ta slut. man förälskar sig i personerna, i beskrivningarna och läser om och om igen för att försöka fortsätta leva i visionen att allt har hänt i verkligheten.

2007-10-11 @ 18:07:07
Postat av: Maja

åh, det var helt nydelig. jeg tror jeg også skal henge det opp på veggen.

2007-10-11 @ 18:08:34
URL: http://polkadots-vodkashots.blogspot.com
Postat av: Benjamin

Självklart var det helt underbart och sockersött.
Jag tror att din bok kommer att bli väldigt fin, och jag tror att om du skriver som din "novell" kommer många att känna igen sig. Eller, många indieungdomar kommer det. Vad hemskt och oromantiskt det lät, men jag tror du förstår.
Du är bäst.

2007-10-11 @ 18:16:58
Postat av: frida

den var bra.
det är just sådär det känns. du beskrev känslan precis. klockrent kortsagt. grattis du har talang.
skriv en bok, snälla?

2007-10-11 @ 18:24:21
Postat av: therése

åwh, jag blir alldeles bubblig av hur du beskriver känslorna.

2007-10-11 @ 18:34:18
Postat av: emma.

jag tycker om dej mer och mer. hur du skriver.

04:15 har jag läst någon annanstans innan. dock inte sockerdricka.
men bra, det är det!

2007-10-11 @ 19:20:25
Postat av: Carin

skriver du en bok köper jag den, samma dag den släpps.

2007-10-11 @ 19:48:55
URL: http://carins.blogg.se
Postat av: Tina

Om... nej, NÄR du skriver din roman så kommer jag att hänga på låset till Akademibokhandeln för att köpa den. :)

2007-10-11 @ 19:58:52
URL: http://www.fashtastic.net
Postat av: johanna

oj, det var himla fint. eller sorgligt, för även om det var påhittat så kände jag precis exakt absolut sådär för några år sen och det är ju precis så hemskt som du skriver. fint i alla fall :)

2007-10-11 @ 20:24:28
URL: http://jaghamster.blogg.se
Postat av: johanna

Det var alltså du som skrev "Antagligen inte" bloggen. Synd att den är borta nu, den var himla fin att läsa!

2007-10-11 @ 20:42:57
Postat av: m

jag har läst några av dina dikter på sockerdricka, man får en sån vemodig fin stämning i sig.
du borde läsa Pappa Pralin, om du inte redan har gjort det.

2007-10-11 @ 20:52:14
Postat av: eli

jag kommer slåss med tina om att stå först i kön för att köpa din bok! ;) du är så otroligt begåvad på att skriva, såg alltid fram emot en uppdatering på sockerdricka och tyckte det var himla tråkigt när det tog slut.. men jag förstår dej helt och fullt, jag har också slutat skriva, ordav ungefär samma anledning. och nu vill orden bara inte infinna sej.
men jag ser fram emot din bok! :)

2007-10-11 @ 20:53:28
Postat av: Hej, sockersöta du!

Nej, det var inte efter det här inlägget som jag insåg att du är en romantisk tjej. Men har du lust att svara på min fråga: När fick du din första pojkvän? Jag är snart sexton årar och äger ett självförtroende som slår högt i taket. Men jag har aldrig haft någon pojkvän. Och det får mig bara att känna mig så nervkittlande ensam.

2007-10-11 @ 21:14:19
Postat av: Ida

Hej! Jag heter Ida och går i trean på gymnasiet. Håller på att leta efter utbildningar, och har alltid varit intresserad av reklam. Har kommit på att jag nog vill utbilda mig till Copywriter och kom att tänka på dig, för du är ju det! Kan du inte berätta lite om det? Intagning, utbildningen och sånt där? Jag skulle bli jätteglad (har nämligen tänkt på Berghs dessutom :P)!
Om du har tid alltså! Om du inte vill skriva på bloggen kan du kanske mejla? [email protected]

Om du vill och orkar då :)

Inte för o fjäska, men jag gillar verkligen din blogg ;)

2007-10-11 @ 21:41:00
URL: http://idarebecca.webblogg.se
Postat av: Emma

tycker du skriver så fint, jag hade läst din bok i alla fall.

2007-10-11 @ 21:42:32
URL: http://strangegirls.blogg.se
Postat av: klara j-r

säg bara till när så köper jag den!

2007-10-11 @ 21:45:57
URL: http://nomi.blogg.se
Postat av: Erika

Har bevakat dig och dina verk på Sockerdricka hur länge som helst. Blev helt förälskad i ditt sätt att formulera dig och i igenkänningsfaktorn i texterna. Har "du glömde din halsduk" uppsatt hemma. Helt fantastisk. Skiv en bok. Den kommer bli vacker :)

2007-10-11 @ 22:01:32
URL: http://evaerikamaria.blogg.se
Postat av: Elin

jag hade läst din bok med andakt(: skulle du kanske kunna ge några boktips? en topplista över dina favorit böcker? kram

2007-10-11 @ 22:09:35
Postat av: sofie

ja vet det kommer låta lite töntigt. Men detta känns verkligen inuti. Du sätter det så där solklart. Får man läsa mer någonstans ?

2007-10-11 @ 22:21:33
Postat av: Johanna

Ditt öde är att uttrycka alla dina fantastiska känslor och tankar i skrift. Så är det bara.

2007-10-11 @ 22:36:28
Postat av: Malin

Jag kan inte öppna filen :( Vad för program krävs för att .pdf-filer skall kunna öppnas?

2007-10-11 @ 23:11:43
Postat av: tusenstjärna

jag har denna favoriserad på sockerdricka, så fin är den.

2007-10-11 @ 23:58:01
URL: http://sagoprinsessa.blogspot.com
Postat av: Jessica

vet du. det kom en liten tår i mitt öga när jag läste din dikt. så fin tycker jag att den är.
och även om du var liten när du skrev den och jag är 25 så känns det liksom fortfarande som igår.

skriv en bok. jag köper.

2007-10-11 @ 23:59:08
URL: http://vintagedarlingblog.blogspot.com/
Postat av: top Chic.

Åh, vad gulligt!! Luv it. Läs om mitt fashion-flatiga jag på min hetero-fashion blogg. Ge mig tips - jag har bilder där jag ser så fruktansvärt flatig ut.

2007-10-12 @ 02:54:41
URL: http://topchic.blogg.se
Postat av: Jeremy

Den är varken underbar eller söt. Den är inte gullig eller rar heller. Den är rå. Och det är där din styrka ligger. I att uttrycka dig ord om saker som många inte ens kan beskriva med ord.

Min mage vände sig, darrade till och är fortfarande spänd. Overklig.

Lycka till i framtiden.
/J

2007-10-12 @ 11:22:09
Postat av: sandra.

prettyinpink - ja sockerdricka var en fantastiskt ventilationsrum.

becki - tusen tack

klara - oh! tack!

maja - å va fint :)

benjamin - tusen tack!

frida - jag lovar :)

therese - hihi tack

emma - tack!

carin - oh fantastiskt!

tina - haha underbart tack

johanna - tack så mycket

m - pappa pralin har jag läst. den är rysligt fin men lite seg ibland.

eli - oh va fint tack så hemskt mycket!

hej sockersöta du - men sötnos. det kommer. jag fick min första pojkvän när jag var 19. så gå inte runt och oroa dig.

ida - jag har svarat på det i inlägget där jag svarade på allas frågor. kolla arkivet september eller oktober 2007.

emma - tack :)

klara j-r - haha perfekt!

erika - vad glad jag blir! tack!

elin - absolut! jag gör ett sånt inlägg.

sofie - jag finns på sockerdricka.nu. du får hitta mig själv. finns på topplistorna.

johanna - men åå vad fint sagt!

malin - hmm konstigt.. min öppnas bara i förhandsvisning.

tusenstjärna - tackar

jessica - tack sötnos!

top chic - haha jag kollar in.

jeremy - herregud. det var det finaste jag hört. tusen tack.

2007-10-12 @ 11:44:48
URL: http://niotillfem.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har läst alla dina dikter och alla dina noveller på socerdricka idag och varenda en av dem var ett litet mästerverk i sig.
Jag önskar verkligen att allting, alla dina dikter och noveller kunde ges ut i bokform.
Kan det inte vara värt ett försök?
Fantastiskt duktig är du!

2007-10-12 @ 16:50:50
Postat av: sandra

ge ut romaner och diktsamlingar och jag ska tumma sönder varenda bok, för
dina texter får mitt hjärta att slå dubbla slag

2007-10-12 @ 18:54:24
Postat av: H

Jag kommer också att skriva en bok. Det är något jag alltid vetat. Härligt! (Och just nu gör jag det också).

Jag tycker om dikten. Allt förutom att det var en parentes runtdet sista.

2007-10-12 @ 23:07:26
Postat av: Kajsa

du skriver så fint ju

2007-10-14 @ 16:45:03
Postat av: Daniela

din dikt och cocorosie's "candy land" i mina hörlurar, i en vacker symbios, av en slump. vackert.

2007-10-14 @ 21:20:20
Postat av: Anonym

förut var jag en trogen sockrare i flera år men sen tappade jag all inspiration till att skriva. är så sugen att få fantasin att flöda sådär så orden bara rinner och allt blir perfekt! som din dikt ungefär. så varje ord får PERFEKT plats! saknar det väldigt mycket.

känner igen din bild från min sockerdrickatid! måste nog bli medlem där igen och se om jag kan skapa något. ska läsa alla dina verk nu!

fortsätt såhär. du formulerar dig fint :)!

2007-10-15 @ 21:21:10
Postat av: Mardy Bum

Dina ord kittlas i ryggmägen. Så är det bara. Jag Undrar hur det kommer kännas när jag läser din bok. Jag tror mina organ kommer sprängas av eufori.

ps. Titta gärna in på min blogg, och skriv vad du tycker. ds.

2007-10-17 @ 18:59:14
URL: http://mardybum23.blogspot.com
Postat av: Augustelsa

Very interesting site, beautiful design, thank.

2010-04-08 @ 10:59:34
URL: http://augustelsa.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits