here's a telephone, here's a window.



Hej!
Jag får många frågor om mitt liv och så. Vad gör du i New York, vad har du pluggat, hur gammal är du, vad är din riktiga hårfärg, allt möjligt. Så därför så tänkte jag att viga detta inlägg åt det.
Fråga mig vad ni vill. Alltifrån hur många syskon jag har till vad min första kärlek hette ja jag vet inte vad.
Sen lovar jag att svara på allihopa i ett nytt inlägg senare denna vecka eller nästa vecka när jag sitter i min nya lilla lägenhet i Vasastan.
puss.

(här kommer ju också fasan över att jag inte får några frågor alls, så nu får ni banne mig fråga)


Kommentarer:
Postat av: Sofia

Ja okej. Jag är nyfiken på vad du pluggat till och vad du nu tänker göra. Ditt yrkesval, liksom :).

Postat av: M.

Vilken är din riktiga hårfärg?
Hur fick du chansen att åka till New York?
Vart jobbade du innan du jobbade på reklambyrån (är det väl?)?
Du är min favoritbloggare, jag har varit in the big apple, och jag förstår din fasa över att åka hem, jag ville aldrig hem! Jag kände mig hemma direkt när jag satte ner foten från flygplanet.

2007-09-11 @ 16:34:20
URL: http://lime.blogg.se
Postat av: Malin

Visa oss din nya lägenhet!

2007-09-11 @ 16:36:16
Postat av: underbaraclara

är du rik?
Hur lång är du?
Vilket parti röstar du på?
Och hur i hela friden kan du vara så otroligt söt jämt?
Ja. Listan skulle kunna fortsätta och fortsätta
puss

2007-09-11 @ 16:45:31
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Amanda

Hur har du lyckats fixa det så bra för dig? Jag menar, att skaffa boende i NY, jobb osv. Är så avundsjuk! Vill också dit men vet inte var man ska börja, liksom. Vad har du gått för utbildning och hur fick du jobbet på reklambyrån osv?

2007-09-11 @ 17:04:10
Postat av: michi

vad tanker du pa?
vad ska vi gora ikvall?
nar kommer du hem?
gillar du finn krips, lox cream cheese o tuna salad? (ja kopte d)
brannde du badrumsskivan igar?
vakande du sent imorse?
vad dromde du om inatt egentligen? (du rullade runt i sangen)
vad at du till frukost?
var det smoked ham du gillade?
eller var det honey ham? (ja kopte smoked)
duschade du imorse?
och anvande din harfon? (ja horde inte den)
tycker inte du att det ar jatte skont nar nan man kanner pratar med nan annan man kanner sa kan man bara saga "halsa" och slippa prata med dem?

2007-09-11 @ 17:18:10
Postat av: popbejb

Funderar du på att flytta till New York?
Är du född i stockholm?
Är du ett gammalt BD-fan eller poppare? :P
älskar din blogg!

2007-09-11 @ 17:25:15
URL: http://www.cookiesforbreakfast.webblogg.se
Postat av: h

vad använder du för inställning på kameran när du fotar utan blixt? tycker alltid du får så fina färger/ljus på dina bilder. för visst använder du en canon eos 400d?

2007-09-11 @ 17:50:12
Postat av: Bohemica

Jo jag vill också se din nya lägenhet sen!

2007-09-11 @ 18:19:08
URL: http://bohemica.blogg.se
Postat av: Emilia

Vilken linje gick du på gymnasiet? :)

2007-09-11 @ 18:27:39
Postat av: Emilia

Och jag vill också se din nya lägenhet!

2007-09-11 @ 18:27:59
Postat av: sanna

vilka egenskaper anser du gör en bra copywriter?
och vad tycker du om din utbildning?
jag är sugen på att säka till berghs, men den eviga frågan är ju om man har det som krävs och om det verkligen är värt det.

2007-09-11 @ 18:29:14
URL: http://tistel.blogsome.com
Postat av: Delfy

Hur kom du på vad du vill syssla med efter skolan? Varför åker du hem till Sverige igen?
Och vart har du fått din grymma stil ifrån? (Eller är den en förlängning av din egen personlighet?)
Vad har du för favoritserie (comic(book))?
Vad är din största last?
Hur har du råd med miu miu och marc jacobs? (jag vill också ;) )

2007-09-11 @ 18:38:28
Postat av: Delfy

Hur kom du på vad du vill syssla med efter skolan? Varför åker du hem till Sverige igen?
Och vart har du fått din grymma stil ifrån? (Eller är den en förlängning av din egen personlighet?)
Vad har du för favoritserie (comic(book))?
Vad är din största last?
Hur har du råd med miu miu och marc jacobs? (jag vill också ;) )

2007-09-11 @ 18:38:46
Postat av: Ida

hur lyckas du se så fräsch ut alltid?
hur målar du dina ögon för att få dom sådär snygga, vilken mascara andvänder du etc?
vad ska du jobba med nu i sverige?
var ska du jobba någonstans?
har du sådär fin hy, eller vad använder du för saker för att den ska vara sådär jättefin, matt och slät som den alltid är?
hur har du råd med alla underbara märkeskläder du köper?
Din blogg är grrrrym!

2007-09-11 @ 18:57:11
Postat av: Märta

har en annorlunda fråga som egentligen inte rör dig, men är nyfiken:
har din vän Ea varit au-pair hos en svensk Isaksson-familj i Paris, för några år sen nåt sådär?
lilla 7-åriga Marie pratar alltid om en söt tjej från Sverige som heter Ea och hade så roliga påhitt..

2007-09-11 @ 19:10:42
Postat av: Marit

Hejsan! Jag såg att du bor i New York och har ett underbart, drömlikt liv som jag skulle döda för att få leva. Jag undrar vad du jobbar med? Med tanke på att du bor brevid en Marc Jacobs-butik och allt. Mvh Marit :)

2007-09-11 @ 19:27:11
Postat av: Sara

Hej! jag skulle tycka det var roligt om du berättade lite om när du bodde i london (har hört att du gjorde det ett år i gymnasiet, men jag kanske har fel) vilken skola du gick på, hur den var, och ja, allmänt vad du tyckte om london.

2007-09-11 @ 19:43:18
Postat av: anna

hur gick det med kriget mot marc jacobs-butiken som inte skickade dina skor?
hur kan du disponera dina pengar så bra att du har råd att köpa miumiu-väskor och anna sui-klänningar?
hur kan du vara så otroligt snygg hela hela hela tiden?

2007-09-11 @ 19:48:23
Postat av: eva

ok, det här är INTE menat som en elak fråga:
tänker du ibland att du kanske dricker för mycket alkohol?
(& jag vill också gärna se nya lgh sen!)

2007-09-11 @ 20:17:47
Postat av: Josefine

kan kanske kännas som en lite påhoppande fråga men:
är du bortskämd av dina föräldrar?

2007-09-11 @ 20:19:51
URL: http://matchesyoureyes.blogspot.com
Postat av: Emma

vad kommer du ha för lön/mån på ditt nya jobb? är du nervös inför nya jobbet?

2007-09-11 @ 20:32:13
Postat av: stacy.

- ditt absoluta favoritplagg (något ur dina ägor), t.ex. en specifik klänning/kjol/skor?
- din favorit accessoar (i dina ägor)
- favoritbutik i NY/Sthlm
- favoritklubb NY/Sthlm
- och haha. vad ville du bli när du var liten?
OCH - absolut finaste man i världen. haha. inte top 5 som du hade. utan top 1

2007-09-11 @ 22:43:48
URL: http://howtowalkinhighheels.blogspot.com
Postat av: Ella

Favoritlåt all-times? hehe

2007-09-11 @ 22:46:26
URL: http://silverskor.blogg.se
Postat av: Anges

Kände du någon innan du flyttade till new york?
Hur gammal är du?
vilken färg har du på din tandborste?
din blogg är den bästa blogg någonsin!

2007-09-11 @ 22:52:55
Postat av: Johanna

Såg du en tjej med neonrosa hår på misshapes?
Har du planer på att flytta tillbaka till NY i framtiden?
Känner du dig aldrig deppig? Du är ju alltid så glad!
Har du funderat på att bara ge upp bloggen någon gång?

2007-09-11 @ 23:07:57
Postat av: Linn

vilken är din favorit drink?

2007-09-11 @ 23:15:37
Postat av: ania

hur sjutton kan du ha en bostad i vasastan med tanke på den nuvarande sjuka bostadssituationen?

2007-09-11 @ 23:25:52
Postat av: nora

vilka klubbar ska man gå på i NY utom misshapes? och vet du om det är möjligt att komma in någonstans om man bara är 20?

2007-09-11 @ 23:58:46
Postat av: nina

haha! nu frågar jag iiigen, hur blev det med mister t?

2007-09-12 @ 00:28:55
Postat av: maria

har du ofta/någonsin/ibland vacklande självförtroende?
vilka är dina drömmar med livet?
är du avundsjuk på något/någon?
har du tips på små saker som gör livet skoj?
och så en fråga till, är det "lätt" att få jobb om man gått på berghs? för alldeles personlig del är det en viktig fråga. praktik ingår ju och där kan man självfallet visa framfötterna, men generellt - lönar det sig så att säga, att gå på berghs? eller vilket är ditt tips i övrigt för att kunna bli copy writer?
och så slutligen! din blogg är superskoj och inspirerande. jag tycker att man anar avundsjuka lite här och var i frågorna (lite angående pengar och så), men det kanske är jag som misstolkar, hursom - strunta i den! du är bra:)

2007-09-12 @ 01:01:11
Postat av: ida

hur många cigg röker du per dag? vilket märke? vad krävs för att du ska börja skriva dikter på socker igen? :D:D
nej, men ärligt, det känns så weird att kunna så mycket om en person, flera års historia och kärlekar pga en prenumerera-knapp på sockerdricka, utan att ens ha sett dig irl.
eller hah, det har jag ju när jag tänker efter men jag var 15 och du var min största idol så jag vågade inte hälsa. :(

2007-09-12 @ 01:07:43
URL: http://pancakesinthesky.blogspot.com
Postat av: j.c

1. hur fixar du dina lös ögonfransar så sjukt snyggt? liksom vad är tekniken? dessutom undrar jag vad det är för fransar du köper och vart?
2. vad är det värsta du varit med om?
3. vad är det finaste du varit med om?
4. vad skulle du tipsa om i sthlm till en nyinflyttad? affärer, uteställen, hang-out-places osv.
5. vilken reklam är du mest nöjd med som du gjort? + vilken reklam önskar du att du stod bakom?
6. vad önskar du dig i julklapp?
7. vad jobbar dina föräldrar med?
8. tack för den bästa bloggen! puss!

2007-09-12 @ 01:10:30
Postat av: Misha


Jag är nyfiken på vad som hände med din partner in crime, dvs
hon du startade den här bloggen gemensamt med? Ni var ju så charmiga i början, sen tog du över och det är ju när det är du som bloggat som jag har fastnat och sen bläddra jag i arkiven...

2007-09-12 @ 02:51:26
URL: http://endlessnessego.blogspot.com
Postat av: masha

"ok, det här är INTE menat som en elak fråga:
tänker du ibland att du kanske dricker för mycket alkohol?"
HAHA EHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH okej.

2007-09-12 @ 07:06:53
Postat av: S

1. Jag är mörk, men vill ha din fina hårfärg. Är det inte ett jävla jobb att hålla efter utväxt? Sliter det inte massor på håret?

2007-09-12 @ 09:15:37
URL: http://chives.blogg.se
Postat av: Tina

Toppen! Det här är ett efterlängtat inlägg. Mina frågor:
Hur bodde du i New York City (lägenhet, med vänner etc.)?
Vad kostade det att bo i New York?
Hur gammal är du?
Vill du bo i New York för alltid i framtiden?
Vad jobbade du med i New York?
Hur fick du jobb i New York?
Var du i New York själv eller åkte du över med vänner?
Var det läskigt att flytta till NY?
Har du pluggat i NY, i så fall vad?
Vad var det bästa med NY?

2007-09-12 @ 09:19:21
URL: http://www.fashtastic.net
Postat av: Maria

Vem var din första kärlek?
Vad gick du för gymnasium?
Vad är dina framtidsplaner?

2007-09-12 @ 10:22:27
Postat av: Mira

Fotograferar du med autofokus eller manuell?

2007-09-12 @ 10:32:23
Postat av: maria

Hur visste du vart du skulle ta vägen i new york, var du skulle bo och hur du skulle hitta alla shyssta ställen som du går på?

2007-09-12 @ 12:36:08
Postat av: Elin

skriver du nåt fortfarande?

2007-09-12 @ 13:19:09
Postat av: Linnéa

Vad kommer du att sakna mest från amerikat?
vilken är den bästa filmen alla kategorier?
är du vegeterian?
vilka ställen har du bott på?
vad ska dina barn heta?
vilket är ditt drömresmål?
tror du på evig kärlek?
hur kan du vara så intressant? (för det är du!)

2007-09-12 @ 15:21:20
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: fnitter

hur klarar du av att festa och supa och dansa med en stor digital systemkamera med dej? vad är hemligheten?
jag har en stor kamera, men jag orkar aldrig ta med mej den ut, har gjort det ett par gånger men det är ju knas. och det är tråkigt för det blir bäst bilder med den kameran än den lilla kompakta.
hejsvejs.

2007-09-12 @ 15:26:04
Postat av: chili

1. är du från en rik familj?
2. hur fixar du ditt hår och ditt smink så att du blir så söt hela tiden?
3. vad skulle du helst välja: att alla träd fanns kvar på jorden, eller den coolaste snyggaste dyraste finaste klänningen från balenciaga: och då skulle alla träd på hela planeten huggas ned?
4. har du en stor variation i din vänskapskrets?
fotografer, sminkörer, hårfrisörer, filmskapare?
5. får jag bo i ditt badrum i ett halvår, jag har ingenstans att bo?

2007-09-12 @ 15:33:31
Postat av: nejejeje

hur har du råd att åka så mycket på resor? sparar du eller???

2007-09-12 @ 15:42:07
Postat av: Hiroshima mon a!

Vad tror du att du gör om 8 år?
Vill du ha barn en dag?
Vilka är dina 5 bästa vänner och vad sysslar de med?
Vad är din drömgrej att göra, inte fred på jorden och inte att utrota aids/mord/våldtäkter/rasism osv utan mer personligt, för dig?
Har du pluggat på SU innan Berghs och i så fall vad?
Vilken kändistjej tycker du (eller andra om du fått höra något flera gånger) att du är mest lik om du måste vara lik någon? (stilmässigt och utseendemässigt)
Vilket museum tycker du bäst om i NY: Guggenheim MOMA eller Met?
Uppskattar du teater/opera/dans (vet att du uppskattar film/musik/litteratur mycket eftersom du ofare skriver om det) och har du sett något bra och sevärt i NY?
Har du sett Duras film Hiroshima mon amour än? (har tipsat dig om den tidigare!.)
Hur mycket tråkigare kommer du ha det i Sthlm än i NY? (dvs kommer du inte ha det ganska roligt här också!?..)
Du är min favorit-bloggare, du och modernitetssystrarna som ju är så söta, som du!! keep it up raring!

2007-09-12 @ 17:47:55
Postat av: hihi

1. Känner du att du tagit dig vatten över huvudet nu? =)
2. Hur många unika besök per dag har du egentligen?

2007-09-12 @ 18:04:30
Postat av: Malin

Jag vill också gärna veta vilka foto-, mode-, inspirationsbökcer du har/tänker köpa/gillar?

2007-09-12 @ 18:17:09
Postat av: Gabi

Jag älskar din blogg. Verkligen min favorit blogg, åh. DU är så söt. Jag älskar New York trots att jag aldrig har varit där.
Har hört att din mamma är rätt känd?
Du verkar ha en bra ekonomi i allafall.
Hur hittade du lägenheten?
Finns det råttor i den?
<3

2007-09-12 @ 18:48:26
URL: http://gabbsan.blogg.se
Postat av: ann.

vem ska du på dejt med? :)

2007-09-12 @ 19:50:45
Postat av: Sarah

Vad använder du för rengöring till ditt ansikte? Du har så fin hy!

2007-09-12 @ 20:18:42
Postat av: Louise

Hej!
Först vill jag bara säga att din blogg är helt fantastisk på alla sätt och vis!
Sedan har jag förstått att du bott i London. Jag skall själv flytta dit om en månad. Därför undrar jag om du har några tips, på affärer, barer, klubbar m.m som man bara måste besöka?
Är tacksam för alla tips du kan ge!

2007-09-12 @ 20:23:25
Postat av: Jossan

Hej, jag skulle gärna vilja veta lite mer om dina vänner som man ser på bild här på bloggen ibland. Även dina vänner i NY och lite om varje vän och så där! Hur du har träffat dem skulle också vara intressant. Alla dina vänner är ju lika söta och coola som du!
Puss och tack för fin blogg!

2007-09-12 @ 21:02:35
Postat av: E

vilken ser du som höstens stora trend?

2007-09-13 @ 08:47:18
Postat av: c

jag skulle vilja höra dina tankar om utbildning och jobb, vad du gillar mest med copywriter-yrket, vad som är svårast, hur praktiken har varit sett i efterhand. kanske lite tips på hur man strukturerar sin vardag vilket du verkar väldigt bra på! som det med att du tänker i kvartar.ja, mer om hur du gör för att vara ordningsam men fortfarande ha kul helt enkelt.

2007-09-13 @ 15:02:44
Postat av: Elle

Efter Marc Jacobs s/s 08 kollektion, älskar du fortfarande honom trots allt?

2007-09-13 @ 16:46:53
Postat av: l

vad tycker du om dina viktor & rolf-strumpbyxor?

2007-09-13 @ 18:30:37
Postat av: Sarah

1. Hur pass miljömedveten är du?
2. Vilka egenskaper söker du efter i en vän?
3. Finns det något du är riktigt stolt över?
4. Hur var din barndom?
5. Favorit bok?
6. Vad ogillar du?
7. Något citat eller liknande du tycker om?

2007-09-13 @ 20:00:12
Postat av: Anonym

vad har hänt med din kompis vippe du gjorde en video till? jag tyckte hon var söt men jag ser henne aldrig här på bloggen!

2007-09-13 @ 21:41:14
Postat av: H

Får man pengar från Sverige när man praktiserar i exempelvis NY?
Blir du någonsin rädd när du reser?
Blir du någonsin rädd när du ska hem från en utekväll i NY?
Så såg jag ju att någon frågade om din mamma, så jag frågar samma sak: Vad arbetar din mamma med?
Hur i hela fridens namn gör du för att vara så söt?

2007-09-13 @ 21:52:22
Postat av: ia

varför bodde din mamma i afrika tidigare? vad förde dig till england?

2007-09-13 @ 23:20:26
Postat av: koko

hur gör man så att man exempelvis vill ha en radda bilder eller, som du, en text där högst upp i bloggen? jag kan inget om redigering.. är det nå koder man måste åt eller? och var får man dom ifrån?

2007-09-14 @ 10:54:38
Postat av: wä

Hur lång är du?

2007-09-14 @ 19:38:12
Postat av: ia

Vad har du för objektiv eller är det kitobjektivet du använder mest?

2007-09-15 @ 22:03:21
Postat av: c

jag skulle vilja veta om det finns några fina resemål du varit på och tycker om, förutom storstäder.

2007-09-16 @ 00:31:09
Postat av: Niiia

Skitkonstig fråga egentligen, men enda sedan jag såg den videon du gjorde till din kompis Vippe, så har jag undrat vad hon heter egentligen!

2007-09-16 @ 10:18:20
Postat av: anna

hur är facehunter-yvan som person? ni verkar ju ha hängt tillsammans en del :)

2007-09-16 @ 21:01:37
Postat av: s

kan du visa upp alla smaskiga saker från marc jacobs och miu miu från din garderob nån gång?

2007-09-17 @ 00:43:42
Postat av: Anonym

sen va heter du på socker???!

2007-09-17 @ 00:46:36
Postat av: helena

det är så många fina foton på dej. har du fotoglada kompisar eller får du hela tiden fråga om dom kan ta foton på dej? jag älskar att vara med på bild, men ingen av mina kompisar ärintresserade av foto som konst.

2007-09-17 @ 16:40:02

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits