ett inlägg om tatueringar. varför inte.

Jag har alltid haft lite problem med tatueringar. På nåt sätt har det alltid påmint mig om hockeykillar och farstaglitter. Tribaltatueringar och kinesiska tecken anno -96. För något kan ju vara så väldigt trendigt i två år och sedan sitter man där med stjärnor över hela handlederna och ångrar sig lite eftersom man kunde ju ändå ta ut den där läpppiercingen och färga om håret men tatueringar är man fast med resten av sitt liv.
Här i New York har alla tatueringar. Alla. Stora tatueringar, längs med armarna, över brösten, längs med benen.
Som min amerikanska kompis sa: I resten av USA skaffar de körkort när de fyller 16, i New York skaffar man en tatuering, eller så många man har råd med.
Och när tatueringar trängs på varenda förfest, nattklubb och efterfest så börjar man vänja sig. Och man sneglar på någon pojke och tänker att det där är ju rätt fint.
Men tatueringar har verkligen allt med fingertoppskänsla att göra. Det kan bli så fel så fel så lätt så lätt.

Jag har en lista. Saker att göra i mitt liv. Jag tycker det är viktigt att när man dör har man typ gjort allt som går att göra. Allt.
Så jag måste skaffa en tatuering. Förr eller senare. Kanske när jag fyller 65, skriver en historia om mitt liv längs med armarna, ett citat från en vacker pojke eller en bild av min favoritillustratör.

Här är några tatueringar som jag tycker är rysligt fina trots allt:







jag älskar edward gorey så.

Här är en musikvideo som är så vacker att jag blir helt svag i benen.
Kanske är det såhär en tatuering ska kännas när man ser den:



Har ni tatueringar? Hur ser de ut? Visa!

Kommentarer:
Postat av: linn

jag tycker också det är svårt med tatueringar men funderar på att skaffa en. det får bli en feministtatuering på ankeln tror jag.

Postat av: Ella

Nej, en tatuering pryder inte min kropp men när man ser den första bilden blir man något oerhört sugen på att skaffa en.

2007-08-21 @ 17:48:42
URL: http://silverskor.blogg.se
Postat av: Bohemica

Underbar låt!

2007-08-21 @ 17:58:06
URL: http://bohemica.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag gjorde en i förra veckan. Väldigt nöjd också.
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.146749

2007-08-21 @ 18:03:46
Postat av: natali

så for jag blir arton och har pengar så ska jag göra en tatuering. Men det viktiga med tatueringar, tycker jag, är att dem betyder något. Att man inte gör en stor fet drake på ryggen bara för det är coolt. Men i själva verket är skitfult. Btw, låten är så underbar, så underbar!

2007-08-21 @ 18:04:49
URL: http://natali.blogg.se
Postat av: therese

Den med fjädern var riktigt snygg, ungefär en sådan skulle jag vilja ha ifall jag skaffade en. På ryggen, där man lätt kan dölja den med ett plagg och eftersom man inte ser den varje dag tror jag inte heller att den tråkas ut lika lätt. Udda men fin låt, ett perfekt exempel på hur bra en video kan vara utan massa materiella tjafs, byte av miljöer och folkmassor.

2007-08-21 @ 18:15:33
Postat av: Delfy

Vad heter videon?

2007-08-21 @ 18:28:31
Postat av: Emma

Har några stycken bl a en pinuppa i form av en sjöjungfru, en rysk docka (en sådan man kan dela på) och så har jag ett rött fint hjärta mellan brösten.
Gillar old school och rockabillystilen med hjärtan, mom & dad-tatueringar och pinuppor. Känns klassiskt även om man säkert kommer ångra sig längre fram.
Men när man vl börjat kan man inte sluta. =)

2007-08-21 @ 18:40:04
Postat av: wtfwjd

jag kör anti-stilen, haha. inte för att jag tycker extremt illa om tatueringar, det är coolt på andra.
men sen tycker jag att den kan begränsa klädval och smyckesval. det är ändå rätt coolt med bara vanlig "ren" hy till en enkel klänning =)

2007-08-21 @ 19:07:00
URL: http://wtfwjdblog.blogspot.com
Postat av: kristin

jag har alltid varit emot tatueringar, av ungefar samma själ som du. men nu vill jag ha en fjäder! :) den var så himla fin.

2007-08-21 @ 20:24:03
Postat av: kristin

och jag vill ha ordet lycka, någonstans :) eller helt.

2007-08-21 @ 20:25:24
Postat av: michi

http://tlc.discovery.com/fansites/miami-ink/kat_corner/gallery/kat_new2_540.jpg
kolla in henne. från la ink. ja älskar hennes stjärnor.

2007-08-21 @ 21:02:09
URL: http://michisparkles.blogspot.com
Postat av: PrettyInPink

Det är skitsvårt med tatueringar, det är verkligen inte många som jag tycker är snygga! Jag gjorde min prinsessan Leiatatuering för tre år sedan & jag älskar den. Jag gjorde den mycket för att jag älskade Prinsessan Leia när jag var en liten flicka (plus att jag är ett starwarsfan då då...)Vad skulle du vilja göra för tatuering?? Jag hade tyckt det hade varit coolt med en rosett av nåt slag på dej!!! Ps.Den där left, right tatueringen skulle jag behöva, jag kan inte höger & vänster..

2007-08-21 @ 21:39:13
URL: http://www.PrettyInPink.blogg.se
Postat av: farre

jag har ofta letat efter lite annorlunda tatueringar, är sjukt trött på tribals och allt vad de heter. ingen personlighet what so ever... hur söker du/ni efter lite annorlunda tatueringar??? jag hittar bara till sidor fyllda med klichéer, har ni ngra länktips?
har en lite annorlunda drake på insidan av nedre armen från min asien-resa.

2007-08-21 @ 21:54:29
URL: http://dustinmyeye.blogspot.com
Postat av: Johanna

Gillar fjädern och den med höger och vänster. Skitcoola ju!

2007-08-21 @ 22:09:48
URL: http://joh.webblogg.se
Postat av: Paulina

Jag älskar fjädern! Den var så himla välgjord.

2007-08-21 @ 22:23:21
URL: http://paui.blogg.se
Postat av: Astrid

Bat for lashes, åh så fint. Älskar skivan, men hade inte sett videon, så tack för den! Tatueringar är svårt. Min mamma har en som är fin på överarmen/axeln,
men hon är nog den enda jag känner som har en fin tatuering...

2007-08-22 @ 03:50:40
URL: http://www.astridochamanda.blogspot.com
Postat av: masha

farre: det bästa är väl ändå att tänka på saker man gillar? som konstnärer, böcker, tv-spel, illustratörer eller bara en bit av en text eller något. jag vill ha en tatuering någon gång men vill att den ska kännas klockren. rätt motiv har inte kommit till mig ännu.
sandy: älskar bat for lashes, jättebra. gillar när du tipsar om musik, film, konst och böcker!

2007-08-22 @ 08:56:29
Postat av: yeh-yeh girl

Jag tycker "left right" var snygg.
Själv har jag har en tauering som jag gjorde för typ tio år sen. Jag tycker inte att den är snygg längre, men jag ångrar den inte. Den står för någonting viktigt. Och jag vill göra en till...

2007-08-22 @ 09:25:22
URL: http://gordonochjag.blogspot.com
Postat av: anna

Jag har "Movitz" tatuerat i ett hjärta på armen. Movitz är min katt som jag döpte efter Bellmans fyllo fader Movitz. Den är liten, smakfull, lätt att dölja och så har jag ritat den själv så den är väldigt personlig. Jag tror inte att jag kan tröttna på den. Och framför allt så är den genomtänkt. Bästa tipset är nog att inte tatuera sig för sakens skull, utan för att man faktiskt har något man vill tatuera..

2007-08-22 @ 10:17:59
URL: http://annakatt.blogg.se
Postat av: Dijana

Det är väl inte så viktigt med budskap när man gör en tatuering, jag har en blomma på revbenet som egentligen inte betyder någonting men är jävligt snygg.Den 6te ska jag göra fler blommor över hela ryggen.har 4 tatueringar för tillfället,började när jag va 16 och är nu 22,ångrar ingen,de är något man kan se tillbaka på och komma ihåg en speciell tidpunkt i ens liv.

2007-08-22 @ 16:15:09
Postat av: Amanda

Skulle nog aldrig skaffa en själv, men de där bilderna fick mig att se annorlunda på tatueringar och att de inte nödvändigtvis behöver innebära sjaskiga uttjatade kinesiska tecken, svulstiga döskallar eller yin och yang-symboler!

2007-08-22 @ 17:42:03
URL: http://astridochamanda.blogspot.com
Postat av: sandra.

linn - feminism är bra :)
ella - oh jag vet den är så rysligt fin.
bohemica - ja så bra!!
lisa - spännande! tack för visningen :)
natali - ja låten är så vacker. lycka till med tatueringarna!
therese - ja fjärden är så vacker. och videon likaså.
delfy - what's a girl to do
emma - den ryska dockan låten underbar!
wtfwjd - jo jag håller med dig om det. "ren" hud är nästan alltid vackrast.
kristin - ja jag kände likadant!
michi - jättefina stjärnor.
prettyinpink - jag tycker din tatuering är jättefin.
farre - inga länktips. google?
johanna - tycker också det!
paulina - ja verkligen välgjord.
astrid - å jag vill ha skivan.
masha - kul! nu tipsar jag om böcker!
yeh yeh girl - ja jag har hört att det ska vara beroendeframkallande :)
anna - sött :)
dijana - ja jag tror ändå att du gör väl blommor för att det betyder nåt speciellt för dig? precis som att man vill kanske göra stjärnor över hela armarna, har man kanske någon connection med det.
amanda - jag håller med!

2007-08-22 @ 19:01:15
URL: http://niotillfem.blogg.se
Postat av: veronica

http://sakura.hatad.se/tatovering.jpg
en väldigt nära (tatuerande) vän till mig gjorde den på mig i lördags. Sjukt nöjd. Nu håller min bebis på att läka, haha.

2007-08-23 @ 18:35:59
URL: http://fashionette.wordpress.com
Postat av: maria

Tidigare fanns det på banksy's (banksy.co.uk) sidor folk som hade
hans illustrationer/graffitti som tatuering. Bl.a. flickan med ballongen är fin, och är snygg som tatuering, sålänge tatueraren är skicklig och man förstår budskapet/tanken bakom bilden. Sedan är Maja Ivarssons Modesty Blaise ganska snygg, och framförallt unik. Kanske för att den är ganska vågad, och kanske någon slags ställningstagande?!

2007-08-23 @ 21:49:48
Postat av: sandra

jag har en söt liten hello kitty med vingar :) har haft den i några veckor nu och än så länge tycker jag om den iallafall :)

2007-08-26 @ 12:12:17
URL: http://rawren.blogspot.com
Postat av: JNo

Hej!
Var hittade du bilden på tjejen med left right-tatueringarna?!

2007-11-27 @ 01:06:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits