om tre veckor ungefär.

Inatt vaknade jag helt kallsvettig klockan 04.00 av att jag drömde att jag var i Sverige.
Jag drömde att jag vaknade i min egen säng och utanför var det kallt och ingenting var som New York. 
Det var som Stockholm, förfest med rödvin, ett par öl på ett trångt Riche och sen en runda runt på Berns nedervåning. Sen hem, kanske Spy Bar innan dess för att de som vill ska få sitt kvartitre-ragg.
Inga fler öl i plastglas, svettiga danser och hångel i mörka korridorer, förfester på hustaken och äta på restaurang mitt i natten. Inga fler trånga hemmafester, pojkar med alldeles för långa luggar och nattliga bilfärder med Justice på högsta volym. Inget mer sånt. 
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag vill inte lämna det här landet. 


(förövrigt är jag lite förälskad i Cate Blanchett som Bob Dylan.)



Kommentarer:
Postat av: oddfellow

vadå, jag flyttar upp till stockholm nu i höst med min alldeles för långa lugg, blir nog skit bra vett du ;):P

2007-08-23 @ 22:22:07
Postat av: Frida

Nej, vet du vad - you'll bring the sunshine right back with you! Tack för en fantastiskt inspirerande blogg.

2007-08-23 @ 22:39:29
Postat av: Anonym

vad har du för bärbar dator och är du nöjd med den?

2007-08-23 @ 23:17:52
Postat av: sandy

oddfellow - haha låter toppen!
frida - tack sötnos.
anonym - jag har en mac powerbook 15 tum. den är min bebis och jag älskar den.

Postat av: Anna

Jag är galet förälskad i Cate Blanchett!

2007-08-24 @ 00:38:18
Postat av: Ida

Men lämna det inte då. Stanna där, och skapa ditt liv i NY istället :) om allt känns rätt..

2007-08-24 @ 07:53:02
Postat av: Laura

Sæger det samma som ida... om du inte vill hem, stanna! svårare ær det ju faktiskt inte. du kan ju alltid komma tillbaka til sthlm... det behøver ju bara inte vara just nu

2007-08-24 @ 11:04:48
Postat av: Erlendselina

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-02-20 @ 14:23:02
URL: http://erlendselina.20six.fr

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits