sminktajm.


Jag blev utmanad av Deeana på
blackandwhite att berätta om mina skönhetstips.
Jag kan ju börja med att säga att jag är kanske den sämsta personen att fråga om skönhetstips.
Jag har absolut ingen koll på "bra" märken whatsoever, använder inga lyxiga krämer eller prisar något puder.
Men vi börjar såhär (och för er som vill vara au naturel så är ju min sminkning inget jag rekommenderar)

En vanlig sminkdag för Sandra:

Underlagskräm
Laura Mercier

Puder
Kanebo

Conceiler
YSL

Mascara
MAC

Eyeliner
MAC

Hudfärgad och Brun ögonskugga som jag blandar
Clinique

Mascaran kan jag ju börja säga är usel. Yves Saint Laurent's mascara är grym. men dyr.
MACs eyeliner är den bästa eyelinern i stan. Isadoras är vidrig. Efter en dag ser jag ut som quasimodo. Vad har de i den egentligen? Stor varning för Isadora i överlag.
Eyeliner kan vara svårt att sätta på men efter övning går det lätt som en plätt. Och kan man sin eyeliner så håller den en miljard gånger bättre än kajal. Gråt hur mycket du vill alltså.
Jag tvättar bort sminket med tvål för jag är allergisk mot samtliga sminkborttagningsprodukter.

Mitt absolut bästa skönhetstips är hårspray.
Utan hårspray så dör jag.
På Åhlens har de en som jag köper bara för att de har den roligaste payoffen;
"Ditt hår blir som betong."

/sandi

ps. Lösögonfransar är toppen att ha när man går ut. H&M's funkar bra.

Kommentarer:
Postat av: Lina

Lancomes mascara är grym också..men den är sjukt dyr. fast jag har en MAC mascara som jag tycker är bra...den ska visst förlänga" fransarna som det så vackert heter....

Postat av: Astrid

Jag funderar mycket (eller, lite grann antar jag, haha) pa det har med markera undre fransraden. Jag anvander flytande eyeliner pa ovre fransraden, men jag gillar (i alla fall for ga ut-sminkning) at markera undre fransraden ocksa. Om jag gor det med flytande eyeliner ser det bara galet och grovt ut, och inte sarskilt snyggt ut. Om jag gnuggar lite extra med mascaraborsten ser jag emo ut. Oftast brukar det bli lite svart, halvusel kajal fran rimmel istallet.

Men nu ser det ju sa fint ut pa dig, hur gor du Sandra?

(Ok, ibland inser man att man bor sluta tanka pa undre fransrader och istallet fokusera pa uppsats- och tentaplugg!)

2007-01-12 @ 17:20:19
URL: http://www.myspace.com/astridwiezell
Postat av: malin

wierd ^^ isadoras eyeliner är den bästa jag har testat, sitter som ett berg på mig iaf, från morgon till kväll =P Fast resten av deras sminkprodukter är inte bra däremot.

2007-01-12 @ 17:33:29
URL: http://passionforme.webblogg.se
Postat av: jesus

Säg inte det flickor, jag använder isadoras puder och det är det bästa jag har provat... så vi kan väl säga såhär; rätt på rätt person? ;)

2007-01-12 @ 19:59:47
URL: http://motherfuckas.blogg.se
Postat av: Anonym

Hur stylar du håret, har du det sådär rakt naturligt?

2007-01-12 @ 20:13:29
Postat av: sandra

lina - ja jag börjar vänja mig vid min mac. men ändå. finns så många bättre!

astrid - jag markerar undre fransraden med flytande eyeliner. men jag vet, det försvinner alltid under kvällen! om du får reda på nåt tips - let me know! :)

malin - isadoras eyeliner får jag utslag av. men annars är den säkert bra :)

jesus - det har du nog rätt i!

anonym - plattång!

2007-01-12 @ 21:00:57
URL: http://www.niotillfem.blogg.se
Postat av: ella

vad har du för färg på din foundation och är den bra?

2007-01-12 @ 22:31:17
Postat av: Anonym

vart kan man köpa laura merciers underlagskräm och vad kostar den? vilken sort och färg använder du?

2007-01-12 @ 23:29:41
Postat av: sandra

ella - jag har ljusaste foundationen, porcelain ivory. den är hur bra som helst.

anonym - laura mercier kan du köpa på cow och c/o stockholm bland annat. jag har för mig att den kostar runt 500-600 kronor. jag använder ljusaste färgen och här är länken:
http://www.lauramercier.com/products/colour/flawless_face/foundation/oil_free_foundation/

2007-01-13 @ 00:09:07
URL: http://www.niotillfem.blogg.se
Postat av: lamija

hej.
mitt namn är lamija,hittade ingenstans att lämna ett eget litet meddelande så jag lämnar det här.
tänkte bara tipsa dig om mitt märke lamilla som jag har tillsammans med en annan tjej vid namn gabomilla.
du kan väl ta dig en titt om du har tid, och finns intresset vore det väldigt roligt om du kunde skriva något kort inlägg om oss på din blogg.

här är vår hemsida,
www.lamilla.se

tack på förhand
lamija

2007-01-13 @ 20:58:27
Postat av: yeh-yeh girl

MACs eyeliner måste jag testa! Tack för tips.
Kanebos puder är klart bäst.

2007-01-14 @ 18:17:08
URL: http://gordonochjag.blogspot.com
Postat av: Amanda

måste bara fråga, vad har du för färg på ditt kanebopuder? och vilken sort?

har också väldigt ljushy och har inte riktigt hittat rätt utan det känns som att mitt är för mörkt..

2007-01-19 @ 16:29:17
Postat av: sandra

amanda - mitt kanebo puder är transparent. det är alltså utan färg. min conseiler är dock den ljusaste färgen.

2007-01-19 @ 17:48:30
URL: http://www.niotillfem.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits