flytta hemifrån 2.0

Minns ni inlägget om min lägenhet?
Min fina lilla söta lägenhet.
Det är trevligt att gilla många saker så länge den är städad och fin. Då känns det alltid lite hemtrevligt att komma hem.
Men nu flyttar jag om ungefär 18 dagar till förenta staterna.
Vart börjar man? Hur bestämmer man - 'okej jag börjar med att packa ner alla knivar&gafflar'.
Jag står i min hall, direktreklamen växer samtidigt med tvätten (som alldeles för ofta luktar öl och cigg).
Dessutom måste typ hälften av alla grejor slängas (de är för många), men jag vill inte att nåt ska försvinna.
Kan någon bara komma in med en truck när jag sover och skyffla bort allting bara.
Hur flyttar man egentligen?


mitt boende sen hösten 2003.

Kommentarer:
Postat av: tistel

guuuud, vilken sjukt mysig lägenhet du har.
att flytta är en riktiga pina. min strategi är att sätta på bra musik, packa ner alla småsaker man samlat på sig först, och tvinga alla vänner att hjälpa till (framförallt med kökredskapen & städning, det är tråkigast). kanske ganska självklara råd, men i alla fall :)

Postat av: åsa

din lägenhet ser så sjukt mysig ut! vad ska du göra med den nu då? den ska inte hyras ut kanske? ^^

2007-06-12 @ 16:27:44
Postat av: Mira

Å! Hur vart ska du flytta? Hur ser den lägenheten ut? spännande!

2007-06-12 @ 16:36:04
Postat av: Lannika

Vad jag gjorde när jag konstaterade att jag hade två veckor på mig innan jag flyttade till England, var att ignorera faktum minst en vecka till. Det rekommenderas inte. Bättre att bo i resväska hos en kompis och packa hela lägenheten.
Vad jag däremot gjorde (mina saker är magasinerade) var att skriva ner varje liten pryl jag stoppade i en låda/kasse. Det gör det mycket enklare senare när man kommer på att man måste ha tag i den där diktboken, halsbandet, borrmaskinen...
Packa småsaker först tror jag också på, de tar absolut längst tid.

2007-06-12 @ 17:59:46
Postat av: Liza

Nej, vad avis jag blir!! Vill också till usa! Kram! (kika gärna in på vår modeblogg:))

2007-06-12 @ 18:37:34
URL: http://www.ThreeOfAKind.blogg.se
Postat av: emelie

åh, blir också så avundsjuk.
men
var i new york ska du bo och hos vem?
och om du nu ska bo själv, hur fixade du lägenheten?
lycka till!
/emelie

2007-06-12 @ 18:58:59
URL: http://samtida.blogg.se
Postat av: Åsa

Mitt tips är att du ger alla dina fina grejer till mig ;D
Kanske inte då, men jag måste hålla med Lannika. Skriva ner vad man packar ner och märka kartongerna. Och självklart börja med det du använder minst, men samtidigt försöka hålla nån orning, typ alla köksgrejer i en kartong och så..

2007-06-12 @ 20:14:20
Postat av: Anonym

Släng inget, åk med det du inte vill ha till Röda korset eller spara sakerna i kartonger hemma hos dina föräldrar kanske.

2007-06-12 @ 20:26:50
Postat av: b

du kanske kan ha någon slags utförsäljning i lägenheten eller nåt. typ den där sängen, ska den säljas? för då vill jag ha den.

2007-06-12 @ 22:03:35
Postat av: alice

behöver HJÄLP med en sak allesammans!
kolla in min blogg så fattar ni. ;)
KRAM

2007-06-12 @ 22:05:51
URL: http://rosetten.blogg.se
Postat av: Bela

Jag har flyttat en miljon gånger och jag tycker inte att du ska slänga någonting (mer än skräp och sjukt, sjukt, sjukt onödiga saker typ kanske gamla glasskartonger man kanske sparat på "utifallatt"). Man kan ångra sig sen. Om du mot förmodan vill slänga ändå så skänk det till myrorna eller nått istället. Och som någon ovan skrev: bättre att packa i tid och bo hos en kompis sista dagarna än att kaospanikpacka.

2007-06-13 @ 00:44:22
URL: http://bela.blogg.se
Postat av: My

Hallå där, tänkte bara fråga vad du har för kamera väska till din canon? är inne på en internet-shop och förstår inte vilken som passar... !

2007-06-13 @ 10:17:02
Postat av: Laura

Men... ska du flytta? Altså permanent? Inte bara øver sommaren då? Oj... stort & spænnande steg! LYCKA TILL!

2007-06-13 @ 10:46:58
URL: http://auralaura.blogg.se
Postat av: PrettyInPink

Jag har flyttat massor av gånger & är något av en expert faktiskt :-)
Det viktiga är de tre S.en, SPARA, SLÄNG, SORTERA! (Fan va präktigt det låter...) & att skriva på flyttkartongerna vad de innehåller är också sjukt viktigt...Nu ska jag sluta vara en 45årig tant! Lycka till med flytten!

2007-06-13 @ 13:17:04
URL: http://www.PrettyInPink.blogg.se
Postat av: Johanna

åh! du kommer ha det sååå kul i USA! Det är verkligen rätt land för en så härlig personlighet som din!

2007-06-13 @ 14:32:13
Postat av: sandra

tistel - jag ska sätta på lite skön musik på momangen!!
åsa - uthyrningen är redan paxad :)
mira - jag ska till NYC!
lannika - tack för tipsen!
emelie - jag bor hos en kompis kompis. men ett tips för boende i new york är att kolla craigslist.com
åsa- tack för tipsen!
anonym - ja det som är användbart ska jag ge bort.
b - sängen är min älskling så den blir kvar :)
bela - jag har så mycket skräp som jag har sparat genom åren så jag måste slänga. men ja det som är användbart ger jag bort.
my - är också på jakt efter kameraväska!
laura- tre månader som det ser ut nu
prettyinpink - tack för utmärkta tips!
johanna - ja, hoppas det! och tack ;)

2007-06-13 @ 14:58:05
URL: http://niotillfem.blogg.se
Postat av: Fanny

heej, underbart hem du har :) skulle inte vilja flytta! men du kommer få det bra därborta också :)
en fråga, kanske en dum, men dom säger ju att "ingen fråga är för dum för att ställas" eller nått sånt :) jo till saken, den gula klänningen du har med vit rund krage och vita knappar.. jag skulle dö om jag fick köpa den. jag är villig att ge upp till 400 kr.. du kan väl höra av dig till mig om du vill eller kan fundera på att sälja den till mig!
min epost: [email protected]
eller blogg: www.pinkpills.blogg.se
tack och kram fanny :)

2007-06-13 @ 17:34:43
URL: http://pinkpills.blogg.se
Postat av: Mimo

Herregud Sandra, du får inte slänga någonting och inte heller ge bort det. Förvara det som någon skrev i kartonger hos dina föräldrar/i något förråd. Jisses vilken ångest jag hade haft om jag var i din situation. Jag ska iallafall behålla mitt rum när jag flyttar till Paris :D

2007-06-13 @ 18:13:56
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: sandra

fanny
- det är ganska roligt att du säger det. jag tänkte nämligen skriva ett inlägg som heter "plagg jag aldrig har använt men som jag älskar". det är en lite jacka och en klänning plus skärp. jag köpte den på ebay för 600 kronor och den kom med tags och allt! jag har stirrat på den eviga timmar. känt på materialet.. drömt om tillfällen. men har aldrig använt. jag har funderat på att sälja. men eftersom det är jacka + klänning kanske 400 är lite för lite. jag måste tänka på saken.
mimo- jag har hittills slängt två svarta sopsäckar ;)

2007-06-14 @ 00:53:40
URL: http://niotillfem.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits